همشهری آنلاین: رییس جمهوری پیش‌بینی افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی در لایحه بودجه و تصحیح لایحه مدیرت خدمات کشوری را به منظور رعایت عدالت برای همه قشرهای جامعه به ویژه فرهنگیان و افزایش رفاه آنها دانست.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد در این دیدار که ‌پنجشنبه شب انجام شد، با اشاره به تلاش‌های دولت نهم برای تامین رفاه و آسایش معلمان، گفت : این دولت با درک جایگاه والای معلمان و برای تحقق عدالت ازابتدای کار خود به‌افزایش اعتبار آموزش و پرورش اقدام کرده است.

رییس جمهوری با بیان این که سهم آموزش و پرورش از کل بودجه مربوط به حقوق و مزایای کارکنان دولت از ‪ ۳۱‬درصد پیش از آغاز به کار دولت ، به بیش از ‪ ۴۰‬درصد رسیده است و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت ، افزود :انگیزه ابتدایی دولت ازتدوین لایحه‌جامع مسکن، حل مشکل مسکن فرهنگیان ومعلمان بوده است و دولت نهم همواره حل مشکلات معیشتی معلمان را در تصمیم‌گیری‌های خود مدنظر دارد.

احمدی نژاد با یادآوری روند طی شده درباره لایحه مدیریت خدمات کشوری گفت: آنچه قبلا تحت عنوان این لایحه به مجلس ارائه شد ، فاقد انسجام لازم و شتابزده بود و دولت جدید و مجلس قصد دارند و تلاش کردند با تصحیح آن، کاری کنند که ‌موجب تغییرات واقعی وملموس در قدرت خرید کارکنان دولت شود تا تجربه تلخ قبلی که‌شعار هماهنگی راداشت ولی در عمل موجب افزایش فاصله‌ها شد تکرار و به اصطلاح آش نخورده و دهان سوخته نشود.

وی افزود : "اصلاح مشکلات مانده از ده‌ها سال در یک سال و چند ماه قابل حل نیست، ولی به‌لطف‌الهی تاپایان چهارسال دولت وضعیت کارکنان وبخصوص فرهنگیان به نقطه مطلوب نزدیک خواهد شد.

رییس جمهوری بااشاره به اهمیت جایگاه والای آموزش و پرورش و معلمان در نظام جمهوری اسلامی ایران ، تاکید کرد "با اعتلای آموزش و پرورش ، آینده کشور و آرمان‌ها تضمین می‌شود و لذا مسوولان باید ضمن بهره‌گیری از حضور فراوان نیروهای متعهد و متخصص در این وزارتخانه، به اتخاذ جهت‌گیری های صحیح در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش براساس نیازهای روز اقدام کنند.

وی بر لزوم پرنشاط بودن فضای کاری در آموزش وپرورش تاکید کرد و گفت که کادر آموزشی و جامعه معلمان یکی از صمیمی‌ترین ، مومن‌ترین ، انقلابی‌ترین و نجیب‌ترین بخش‌های جامعه هستند که با تدبیر، درایت و هوشمندی در صیانت از ارزش‌ها پیشتاز بوده‌اند و آموزه‌های اخلاقی و انقلابی را به فرزندان این ملت آموزش می‌دهند.

احمدی‌نژاد، وجودارتباط مبتنی برمحبت ودوستی میان معلمان و دانش‌آموزان را لازمه برقراری صحیح رابطه تربیتی دانست و گفت: در چنین رابطه‌ای، ارزش‌ها به دانش‌آموزان منتقل و آموزش‌ها عمیقا اثرگذار خواهد شد. عدالت خواهی از مهمترین ارزش‌هایی است که باید با برنامه‌ریزی صحیح درمدارس به دانش‌آموزان منتقل شود.

رییس جمهوری بااشاره به تلاش قدرت‌های زورگو برای تضعیف روحیه خودباوری واعتماد به‌نفس ملت‌ها به‌ویژه جوانان به‌منظور سلطه بر منابع آن‌ها، گفت باید ضمن معرفی دانشمندان و مشاهیر ایران اسلامی به نسل‌های جدید و با بهره‌گیری از روش‌های عالمانه و پیشرفته، انسان‌های مومن، شجاع، خلاق، عالم و خودباور پرورش داد.

پیش از سخنان رییس جمهوری، " فرشیدی " وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در زمینه احداث مدارس و آموزشگاه‌ها و مسائل علمی و فناوری ارائه کرد و شماری از روسای آموزش و پرورش استان‌ها نیز برخی از ایده‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.

کد خبر 17433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز