گروه اقتصادی: با وجود افزایش شدید اجاره بها و نگرانی روزافزون مستأجران، وزیر راه و شهرسازی دخالت دولت در بازار مسکن را منوط به غیرمتعارف شدن اجاره بها عنوان می‌کند.

به گزارش همشهری، این درحالی است که گزارش‌ها از اقصی‌نقاط کشور حاکی از رشد شدید قیمت‌ها در بازار اجاره بها در کلانشهرهای کشور است. از سوی دیگر در حالی‌که مستأجران در این ماه‌ها به‌دنبال سرپناهی برای سکونت هستند، دولت کلنگ زنی واحدهای مسکن ویژه را یکی از اقدامات مؤثر بر کنترل بازار در فصل نقل و انتقالات عنوان می‌کند.

حال سؤال اینجاست که چگونه واحدهایی که هنوز نخستین اقدامات اجرایی برای ساخت آنها صورت نگرفته قرار است به داد مستأجران برسد؟روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا زمانی که افزایش اجاره بهای مسکن متعارف باشد دولت هیچ گونه اقدامی نخواهد کرد اما در صورتی که غیرمتعارف شود دولت با ابزار قانونی تعزیرات و حتی بلوک بندی برای تعیین قیمت مرجع وارد میدان خواهد شد.علی نیکزاد گفت:

وزیر در قبال دولت، مجلس و مردم مسئول است و اجازه نخواهد داد که تعیین قیمت در بازار مسکن در دست عوامل سودجو باشد. علی نیکزاد که امید بسیاری به ثمربخش بودن افتتاح واحدهای مسکن مهر دارد، به ایرنا گفت: به‌زودی با افتتاح 59 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان تهران مشکل تقاضای بالا برای مسکن اجاره‌ای که در فصل جابه‌جایی خرداد تا شهریور به اوج خود می‌رسد، حل خواهد شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران هم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برای ساخت حدود هشت هزار واحد مسکن طرح ویژه در غرب تهران، هدف از اجرای این طرح را کنترل قیمت مسکن و زمین عنوان کرد. تقی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر پیمانکاران مستقر شده‌اند و کارگاه‌های خود را در محل پروژه تجهیز کرده‌اند، همچنین در شهر پردیس نیز این پروژه آغاز شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل اجرای این طرح تهیه زمین برای آن بوده است، خاطرنشان کرد: براساس هدفگذاری ده‌ها هزار واحد در شهر تهران ساخته می‌شود و مرحله اول آن ساخت هشت هزار واحد مسکن در غرب تهران است.

کارمندان نهاد ریاست‌جمهوری در اولویت مسکن ویژه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری مقرر شد جهت توجه به نیاز مسکن کارکنان این نهاد، سریعاً زمینی به متراژ 20 هزار متر مربع واقع در منطقه تهرانسر (ریما) به‌منظور احداث مسکن کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری پس از طی مراحل قانونی در اختیار تعاونی مسکن نهاد قرار گیرد.

 

مسکن

کد خبر 173909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز