دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته ملی ربوکاپ از آغاز مسابقات جهانی ربوکاپ 2012 از روز 28 خردادماه خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها 25 تیم دانشجویی و دانش آموزی در 13 لیگ شرکت خواهند کرد

ربوکاپ

به گزارش مهر، دکتر مرتضی موسی خانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ گفت: این دوره از مسابقات جهانی در کشور مکزیک از 28 خرداد ماه جاری آغاز می‌شود.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه این رقابت‌ها تا 4 تیرماه ادامه دارد، اظهار داشت: در 2 روز اول تیم‌ها ربات‌های خود را Set UP می‌کنند و از روز سه شنبه این رقابت‌ها آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این رقابت‌ها تیم‌های دانشجویی و دانش آموزی کشور حضور خواهند داشت، ادامه داد: در این رقابت‌ها تیمه‌ایی از دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه گیلان و واحدهایی از دانشگاه‌های آزاد و همچنین تعدادی از تیم‌های دانش آموزی آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کردند.

موسی خانی تعداد تیم‌های شرکت کننده را 25 تیم دانش آموزی و دانشجویی ذکر کرد و یادآور شد: تیم‌های دانشجویی در لیگ‌های ربات‌های انسان نما، نائو، ربات‌های استاندارد پلت فرم، ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک و متوسط، ربات‌های خانگی، امدادگر، ربات‌های شبیه ساز دو بعدی، امداد و نجات و ربات‌های مجازی شرکت خواهند کرد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ، در لیگ‌های ربات‌های فوتبال دو به دو و یک به یک، امدادگر دانش آموزی و لیگ COSPACE (همکاری ربات‌ها با یکدیگر) را از جمله لیگ‌هایی دانست که تیم‌های دانش آموزی حضور خواهند داشت و ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها 7 نفر از دانشجویان و اساتید ایرانی عضو کمیته فنی مسابقات جهانی ربوکاپ هستند.

وی همچنین از برگزاری سمپوزیوم هوش مصنوعی همزمان با برگزاری این رقابت‌ها خبر داد و اضافه کرد: در این سمپوزیوم برخی از مقالات دانشجویان و اساتید ایرانی برای ارائه انتخاب شدند.

کد خبر 173723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز