سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شاپور قریب،کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در سن 80 سالگی در خانه‌ای دور افتاده درکرج درگذشت

شاپور قریب

علی هاشمی، ادیب و روزنامه‌نگار و از دوستان قدیمی و خانوادگی شاپور قریب ضمن اعلام خبر درگذشت او گفت: حدود ساعت 4 بعد از ظهر بودکه همسر آقای قریب،خانم نوشین قریب، با من تماس گرفتند و خبر درگذشت او را اعلام کردند.

به گفته آقای هاشمی پیکر مرحوم قریب هم اکنون در منزل ایشان قرار دارد و قرار است برای روز پنج شنبه صبح در مقابل تالار وحدت تشیع و سپس در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

به گفته آقای  هاشمی آقای قریب در سال‌های آخر عمر اندکی به فراموشی دچار شده بود اما تا آخرین لحظه عمر امید به زندگی داشتند.

هاشمی ضمن اشاره به انزوای سال‌های اخیر قریب گفت: اگر چه وزارت ارشاد از محل کمک به پیشکسوتان هنری بودجه‌ای اندک را به صورت ماهانه برایشان تدارک دیده بود ، اما این پول کفاف زندگی ایشان را نمی‌کرد و در سال‌های اخیر وضعیت معیشتی ایشان چندان مطلوب نبود.

هاشمی با اشاره به دیداری که اواخر عمر توسط اصغر فرهادی و عزت‌الله انتظامی با قریب صورت گرفت گفت: بعد از این دیدار از آقای قریب پرسیدم که دلیل این دیدار چه بود که گفتند آقای فرهادی  نویسنده فیلمنامه یکی از سریال‌هایی بود که   او کارگردانی کرده بود و بعد از این سریال اوضاع هنری او رشد قابل توجهی پیدا  کرد و باعث شد محافل هنری و سینمایی و تلویزیونی او را بیشتر بشناسند  و ایشان آن روز آمده بود از من بابت کمکی که کرده بودم قدردانی کند.

کد خبر 173066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز