همشهری آنلاین: علی لاریجانی با 177 رأی موافق نمایندگان ملت رئیس مجلس نهم شد.

به گزارش همشهری آنلاین، انتخابات تعیین رئیس دائم مجلس نهم صبح امروز همزمان با چهارمین جلسه رسمی مجلس نهم برگزار شد که علی لاریجانی نماینده مردم قم و غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران ‌نامزد این انتخابات شدند.

علی ‌لاریجانی با 177 رأی رئیس مجلس نهم شد. غلامعلی حدادعادل نیز 89 را از آن خود کرد و 4 رأی نیز سفید اعلام شد.

محمد سقایی نماینده استهبان، نعمتی، علی عباسپور نماینده بوئین‌زهرا و حسین نجابت منتخب تهران برای نظارت بر شمارش آرای هیئت رئیسه دائم مجلس نهم به جایگاه هیئت رئیسه فراخوانده شدند که برخی از نمایندگان به انتخاب حسین نجابت برای نظارت بر شمارش آرا به دلیل عدم تصویب اعتبارنامه وی اعتراض کردند، البته لاریجانی اعلام کرد که نجابت فقط بر شمارش آرا نظارت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، در انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس نهم که 8 خردادماه برگزار شد، علی لاریجانی با کسب 173 رأی از مجموع 275 آرای مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس نهم برگزیده شده بود.

غلامعلی حدادعادل دیگر کاندیدای ریاست موقت مجلس نهم نیز ‌100 رأی منتخبان جدید ملت را از آن خود کرد و 2 رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

‌ابوترابی‌فرد و باهنر ‌نائب رئیس اول و ‌دوم مجلس نهم شدند

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه رأی‌گیری برای نهایی کردن اعضای هیئت رئیسه دائم مجلس نهم، نواب هیئت رئیسه را انتخاب کردند. بر این اساس حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و ‌محمدرضا باهنر نیز با رأی نمایندگان مجلس به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه دائم پارلمان نهم برگزیده شدند. 

محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نمایندگان تهران و حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان برای تصدی این سمت کاندیدا شده بودند که ‌حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با 232 رأی و محمدرضا باهنر با 179 رأی از مجموع 271 رأی حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه دائم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند. سالک نیز 85 رأی نمایندگان را به خود اختصاص داد.

کد خبر 172998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز