مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز خواهد شد و در یکی از بازی‌های حساس این مرحله، 2 نماینده ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل هم قرار خواهند گرفت.

 استقلال و سپاهان در حالی به مصاف هم می‌روند که در لیگ برتر ایران رقابتی نزدیک برای کسب عنوان قهرمانی داشتند ولی در نهایت این سپاهان بود که جام را بالای سر برد و 2 پله از استقلال بالاتر ایستاد.حالا شاید این بازی برای آبی‌ها حکم یک بازی انتقامی داشته باشد تا شاگردان پرویز مظلومی با شکست دادن سپاهان، قهرمان نشدن در لیگ را جبران کنند ولی عبور از قهرمان لیگ به هیچ عنوان آسان نیست و شب سختی در انتظار استقلال خواهد بود.

البته تیم مظلومی تبحر خاصی در بردن بازی‌های حذفی دارد.آنها در جام حذفی ایران با عبور از شهرداری یاسوج، سایپا مهر کرج، پرسپولیس و شاهین بوشهر قهرمان شدند و در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان هم ذوب آهن و الاتفاق عربستان را شکست دادند.حالا سپاهان هفتمین مانع استقلال در بازی‌های حذفی این فصل استقلال است، این در حالی است که بازی‌های رفت و برگشت این دو تیم در لیگ برتر با تساوی به پایان رسیده است.شاید نتیجه این بازی تاثیر زیادی در سرنوشت مظلومی برای فصل آینده داشته باشد.

ترکیب احتمالی

روند تمرینات استقلال در روزهای اخیر نشان می‌دهد که شاید این تیم در بازی امشب از سیستم1-3-2-4 استفاده کند.رحمتی درون دروازه خواهد ایستاد و عمران زاده، منتظری، حمودی و میثم حسینی نفرات خط دفاعی را تشکیل خواهند داد.تیموریان و ساموئل 2 هافبک مرکزی خواهند بود و زندی، جباری و خسرو حیدری هم 3 هافبک تهاجمی استقلال خواهند بود.

قرار است یرکوویچ به‌عنوان مهاجم نوک استقلال در ترکیب ثابت قرار بگیرد ولی این احتمال وجود دارد که برهانی جای یرکوویچ بازی کند.این در حالی است که کادر فنی استقلال قصد دارد از سرعت برهانی در نیمه دوم استفاده کند و شاید این بازیکن در ترکیب ثابت نباشد.البته اگر استقلال با سیستم 2-4-4 بازی کند حضور برهانی در ترکیب ثابت قطعی خواهد شد و ترکیب خط هافبک هم لوزی شکل می‌شود.سپاهان هم احتمالا با سیستم 2-4-4 بازی خواهد کرد که رحمان احمدی درون دروازه می‌ایستد و بنگر، حسینی، جعفری و بیگ‌زاده هم در خط دفاع بازی خواهند کرد.در خط هافبک ابراهیمی، نویدکیا، کریمیان و جانواریو بازی می‌کنند و برونو سزار و جواهیر سوکای هم مهاجمان این تیم خواهند بود.

در زمین جواب می‌دهیم

زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سپاهان که حالا به‌دنبال یک موفقیت بزرگ دیگر است در آستانه این بازی می‌گوید:« بازی بزرگی برای 2‌تیم بزرگ ایرانی است و باعث تاسف است که یکی از این دو تیم حذف می‌شود. ما یک جام ارزشمند گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم قدم بزرگ‌تری برداریم و جام آسیایی را به اصفهان بیاوریم. در طول فصل بهترین تیم ایران بودیم و می‌خواهیم این را به نمایش بگذاریم.» کرانچار در پاسخ به این سؤال که قبول دارید فشردگی بازی‌های استقلال بیشتر از سپاهان بوده تاکید می‌کند:« نمی‌خواهم بگویم تیم ما از ابتدا قهرمان بوده اما شخصیت قهرمانی داشتیم و اگر استقلال نتوانسته‌ از امتیازات خود دفاع کند تقصیر ما نیست. ما از لحاظ تاکتیکی خودمان را برای قهرمانی آماده کردیم.»او خطاب به هواداران سپاهان می‌گوید:« از آنها می‌خواهم در شرایطی به استادیوم بیایند که قبل از بازی ورزشگاه پر شود و من ورزشگاه را طلایی ببینم.»

مظلومی هم در آستانه این بازی می‌گوید:« اعتقاد دارم برنده دیدار امشب می‌تواند تا قهرمانی آسیا پیش برود. از سپاهان شناخت کافی داریم و می‌دانیم آنها مربی خوبی دارند اما ما هم توانمند هستیم و می‌خواهیم به هدفی که داریم دست پیدا کنیم. استقلال برای برد به اصفهان آمده است.»

او در پاسخ به این سؤال که چرا بین شما و عوامل کادر فنی سپاهان کری و درگیری لفظی به‌وجود آمده تاکید می‌کند:«همیشه برای مربیان احترام قائلم. ما جمله‌ای گفتیم و شوخی کردیم و فکر نمی‌کردم این جمله شوخی را بنویسند و اگر می‌دانستم این کار را انجام می‌دهند آن حرف را نمی‌زدم. با وجود احترامی که برای کرانچار و کادر فنی سپاهان قائلم، مرزبان مربی این تیم بدجوری به ما توهین کرده و مطمئن باشید در زمین جوابش را می‌دهیم.»

مظلومی درخصوص اینکه تعدادی از کارشناسان معتقدند سپاهان شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود، می‌گوید:«کدام کارشناس این حرف را زده است؟ ما با بدشانسی قهرمان نشدیم و هر مربی که به سپاهان بیاید به خاطر امکانات خوب این باشگاه موفق می‌شود.»

کد خبر 171479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز