جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: زن بلژیکی پس از آنکه 5 فرزند خود را با چاقو به قتل رساند دست به خودکشی زد، اما با حضور به موقع ماموران اورژانس از مرگ نجات یافت، این جنایت یکی از وحشتناک‌ترین جنایتهای تاریخ بلژیک محسوب می‌شود.

چهارشنبه گذشته زمانی که زنگ تلفن اورژانس شهر نیول در 30 کیلومتری جنوب بروکسل در بلژیک به صدا درآمد، صدای ضعیف زنی، ماموران اورژانس را از جنایتی تلخ و باورنکردنی در یک خانه ویلایی در مرکز شهر باخبر کرد.

در پی این تماس بلافاصله کارآگاهان پلیس عازم محل حادثه در خیابان ژنرال ژاک شده و پس از ورود به خانه ویلایی با اجساد غرق درخون 5 دختر و پسر خردسال خانواده که بین 4 تا 15 سال سن داشتند مواجه شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد تمامی بچه‌ها بر اثر ضربات جسمی نوک تیز از پای درآمده و جان باخته‌اند. کمی آن طرف‌تر از اجساد بچه‌ها، ماموران با جسد نیمه جان زنی مواجه شدند که به نظر می‌رسید مادر خانواده است و بلافاصله او را به بیمارستان انتقال دادند.

در حالی که تلاش گسترده پزشکان بیمارستان «لا لوویر» برای نجات این زن آغاز شده بود، ماموران پلیس وارد عمل شده و تحقیقات گسترده در خصوص این جنایت بی‌سابقه آغاز شد.

پلیس پس از تحقیقات تخصصی اعلام کرد این زن 40 ساله پس از آنکه فرزندانش را با چاقو به قتل رسانده است، به اورژانس بیمارستان تلفن کرده و سپس دست به خودکشی زده است.

بر اساس این گزارش ماموران پلیس پیامی را پیدا کرده‌اند که روی آن نوشته شده بود «هر چه زودتر پلیس را خبر کنید» ولی هنوز مشخص نیست بچه‌ها این پیام را نوشته اند یا مادرشان؟ همچنین در حالی که احتمال می‌رود زن جنایتکار قبل از جنایت فرزندانش را بی‌هوش کرده باشد آزمایشات سم‌شناسی در پزشکی قانونی برای روشن شدن این موضوع آغاز شده است.

به گفته یکی از مقامات پلیس، این کشتار خانوادگی بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ رخ داده و در آن زمان همسر ۴۳ ساله این زن که یک مهاجر خارجی است در خانه نبوده و احتمالا در یک سفر کاری به سر می‌برده است، به گزارش مطبوعات بلژیک خبر این جنایت، هنگامی به این مرد رسید که وی در بروکسل بود.

فرزندان این زن یاسمین 15 ساله، نورا 12 ساله، مریم 10 ساله، مینا 8 ساله و مهدی 4 ساله نام داشتند و به دنبال این حادثه سراسر بلژیک در شوک بزرگی فرورفته‌ است.

در حالی که به گفته منابع دولتی بلژیک، این مادر جنایتکار از بیماری افسردگی رنج می‌برد و پیش از این نیز همسایه‌ها شاهد درگیری او با اعضای خانواده‌اش بوده‌اند خواهران وی به خبرنگاران گفته‌اند که نه تنها خواهرشان بلکه کودکانش هم از مشکلات روحی روانی و جسمی رنج می‌بردند و زندگی با ۵ بچه کوچک و بزرگ خواهر آنها را به سر حد دیوانگی رسانده بود.

دادستان شهر نیول نیز روز گذشته گفت این زن 45 ساله مدتی قبل نیز در نامه ای اظهار کرده بود تصمیم به قتل کودکان خود و خودکشی گرفته است ، چرا که از بیماری شدید روانی رنج می‌برده است ، وی افزود: به این ترتیب به نظر می‌رسد این جنایت وحشتناک با تصمیم قبلی صورت گرفته است.

دادستان به تلویزیون سراسری بلژیک گفت: این زن از مدتها قبل با شوهر خود اختلاف داشته است و شوهرش او را تهدید کرده بود که اگر از این اختلافات دست برندارد ، او را ترک و به کشورش مراکش بازخواهد گشت.

کد خبر 16966

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز