شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش منتشره آژانس فدرال مدیریت اضطراری امریکا (فما) حاکی از آن است که امنیت سایبری مهمترین مشکل امنیتی این کشور به شمار می‌آید.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی به نقل از آمادگی ملی سالانه آژانس فدرال مدیریت اضطراری امریکا حاکی از آن است که سالانه حدود دو سوم شرکت‌های این کشور قربانی حوادث سایبری یا افشای اطلاعات می‌شوند.

در این حوادث، اطلاعات امنیتی عمدا یا به صورت غیر عمد کپی شده، انتقال یافته یا از سوی افرادی که نباید به آن دسترسی داشته باشند، دزدیده می‌شود.

این در حالی است که دولت امریکا می‌گوید واشنگتن آمادگی جمعی را علیه این تهدیدها افزایش داده است.

آژانس فدرال مدیریت اضطراری امریکا که یکی از آژانس‌های زیر نظر اداره امنیت داخلی این کشور است، اعلام کرد به منظور کاهش احتمال درز اطلاعات، اقداماتی چون جمع آوری اطلاعات، از سوی برخی شرکت‌ها و دولت فدرال صورت می‌گیرد.

یاکوب جفرز مهرن کارشناس امنیتی کامپیوتر در نیویورک گفت: ما کاملا در طرف بازنده هستیم. هر زمان که اطلاعات به روز می‌شود، همیشه افرادی هستند که تلاش می‌کنند اطلاعات را هک کنند و از نقطه ضعف‌ها سوء استفاده کنند... و با هر بار به روز رسانی، همیشه ضعف‌های مختلفی به چشم می‌خورد.

مقام پیشین امریکایی در عین حال می‌گوید آژانس‌های اطلاعاتی قادرند سال‌ها از شهروندان این کشور جاسوسی کنند.

به گفته جیمز بنفورد نویسنده و مقام پیشین آژانس امنیت ملی امریکا، شرکت AT&T از جمله شرکت‌های مهم مخابراتی این کشور، به صورت غیرقانونی میلیون‌ها صفحه از اطلاعات شخصی متعلق مشتریان خود را ورق زده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که امریکا تاسیسات چندین میلیارد دلاری در یوتا راه اندازی کرده است؛ این تاسیسات با هدف نظارت بر همه تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی شهروندان امریکایی راه اندازی شده است.

کد خبر 169213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز