گروه شهری: در پی انتشار گزارشی درباره تخریب باغ وحش کیش در روزنامه همشهری، سازمان منطقه آزاد کیش اقدام به ارسال دومین جوابیه خود به روزنامه کرده است .

باغ وحش کیش

 متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:
«در پی درج دو گزارش کاملا کذب غیرکارشناسی و غیر واقع پیرامون یک رویداد عمرانی کیش در آن روزنامه و ارسال جوابیه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به منظور احترام به افکار عمومی و اعلام دلایل جابه جایی باغ وحش کیش،‌متاسفانه همان گزارش تحت الفاظ جدید در پاسخ به جوابیه این سازمان در روزنامه همشهری تکرار شد در حالی‌که اخلاق حرفه ای و صنفی ایجاب می‌نمود کل متن ارایه شده توسط سازمان چاپ می‌شد که این اتفاق نیفتاده است. لذا مقتضی است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات پاسخ سازمان منطقه آزاد کیش به ادعاهای مکرر و بی اساس آن روزنامه در همان صفحه درج شود.

اولا باتوجه به مؤخره متن آن روزنامه به اطلاع می‌رساند مدعی می‌بایست مدارک متقن ارائه نماید و ارائه مطلب در روزنامه کثیرالانتشار بدون داشتن مدرک هم جرم است و هم تشویش اذهان عمومی و بسیار عجیب است که روزنامه وزین همشهری(!؟!) بدون داشتن مدرک مستند اقدام به افترا به یک سازمان دولتی می‌نماید و بعد خواستار ارائه مدرک می‌گردد و این موضوع مصداق بارز عقاب بلابیان است.

ثانیا خوب است روزنامه همشهری به‌جای چاپ مکرر یک مقاله خالی از واقعیت به وضعیت شهری تهران بپردازد که با وجود بودجه کلان چند صد‌میلیاردی، باز معضلات فراوان شهری شهروندان نادیده گرفته می‌شود که گواه آن معضلات آن‌چنانی در مترو و مشکلات متعدد در تردد شهروندان با بارش اخیر باران در شهر تهران است.

همچنین اگر گزارشگران آن روزنامه به‌جای رصد کردن چشمی مسائل بیش از هزار کیلومتری تهران، گامی به درون شهر تهران می‌گذاشتند با دیدن معضلات فراوان آن، دیگر جایی برای رصد کردن جزیره کیش باقی نمی‌ماند.

ثالثا ثواب در آن بود که آن روزنامه به حرف‌های کوچه و بازار اتکا نکرده و با مراجعه به این سازمان مدارک متقن را ملاحظه می‌کرد تا خدای‌نکرده شائبه غرض‌ورزی در چاپ مقاله به چشم نخورد. رابعا همانطور که در پاسخ قبل اعلام شد باغ‌وحش مذکور زیستگاه آهوان نبوده و دلیل اصرار آن روزنامه بر ارائه این گزارش خلاف واقع به مردم شریف معلوم نیست. ضمن اینکه اعلام کذب واگذاری این زمین به‌نام تجاری مسکونی در راستای موجه جلوه دادن مطالب این گزارش است درصورتی‌که کاربری این زمین تجاری، تفریحی و ورزشی می‌باشد.

در انتها نیز به اطلاع می‌رساند سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی ارائه مدارک جهت تشحیذ ذهنی آن روزنامه و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم شریف ایران را دارد، همچنین این سازمان حق شکایت خود درخصوص درج مطالب خلاف واقع در روزنامه همشهری را نزد مراجع ذی‌ربط محفوظ دانسته و تا حصول نتیجه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.»

توضیح روزنامه همشهری

به‌نظر می‌ر‌سد درباره این جوابیه توضیح خاصی نیاز نباشد و محتوای جوابیه سازمان منطقه آزاد کیش که در آن گفته شده «حالا که در تهران مشکلاتی هست چرا به مشکلات کیش می‌پردازید» (نقل به مضمون)، خود گویای نحوه پاسخگویی این سازمان باشد. نکته اینجاست که این سازمان در این جوابیه هم به سؤالاتی که گزارش طرح کرده بود، پاسخی نداد، این در حالی است که تهیه گزارش مربوط به تخریب باغ‌وحش کیش، به خواست اهالی جزیره کیش و براساس تلفن‌های بسیار آنان به تحریریه روزنامه، تهیه‌ شد.

نکته دیگر اینکه خبرنگار روزنامه همشهری پیش از تهیه گزارش با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش تماس گرفت و خواستار ارائه اطلاعات توسط این نهاد مسئول شد اما پس از گذشت چند روز، خبری از اطلاع‌رسانی سازمان مربوطه نشد.

کد خبر 169028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز