گروه شهری: طرح تفصیلی براساس برنامه‌ای دقیق کمبود خدمات در بسیاری از مناطق شهر تهران را رفع خواهد کرد.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: طرح تفصیلی جدید تهران مطالعات و برنامه هایی برای توزیع مناسب خدمات و امکانات در مناطق مختلف تهران براساس تراکم جمعیتی دارد. مجید پاکسازی در این باره اظهار داشت: یکی از هدف های طرح تفصیلی ارتقای سرانه های خدماتی نسبت به وضع موجود است. خدمات در قالب طرح محلات و در سطوح محله در نظر گرفته شده است تا در سطح ناحیه به منطقه و از منطقه به سطح شهر ارتقا داده شود. وی در ادامه افزود:

اگر تراکم جمعیت شهری در منطقه‌ای زیاد باشد، مسلما امکانات و خدمات بیشتری نیز باید در آن منطقه مستقر شود. اگر خدمات شهری چه خدمات انتفاعی مانند اماکن تجاری و چه خدمات غیرانتفاعی مانند اماکن آموزشی و درمانی در بخش‌هایی از شهر اندک باشند، مسلما ایجاد انگیزه‌های مختلف میان نهادهای دولتی یا بنگاه‌های خصوصی برای ایجاد این فضاها می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای کاهش فاصله طبقاتی شود. پاکساز در ادامه گفت:

طرح تفصیلی از آنجا که مطالعاتش براساس واقعیات شهر است تلاش دارد تا بسیاری از پهنه‌های مسکونی شهر را تثبیت کند اما عمده تلاش این طرح بر این است که خدمات شهری را که در برخی مناطق دچار کمبود است بیشتر توسعه دهد. به گفته وی این طرح، کمبود خدمات در بسیاری از مناطق را به دقت مورد مطالعه قرار داده و براساس برنامه‌ای دقیق سعی در رفع این کمبودها دارد.

در واقع برنامه‌ای که در طرح تفصیلی جدید پیش‌بینی شده، افزایش خدمات مختلف شهری برای مناطقی است که از این نظر ضعیف هستند. وی همچنین یادآور شد: در طرح تفصیلی جدید خدمات به 2 دسته تقسیم شده است؛ دسته اول خدمات انتفاعی بوده که شامل خدمات تجاری‌ است و دسته دوم نیز خدمات غیرانتفاعی هستند که خدماتی نظیر فضاهای آموزشی، درمانی، اداری و غیره از آن جمله‌اند.

کد خبر 168988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز