جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه 8 اردیبهشت سال 1391 به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه  8 اردیهشت تهران طی سخنانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای انجام گرفته در استانبول خطاب به ملت ایران اظهار داشت:‌ اتحاد و مقامت و همصدایی و ولایتمداری شما برای شما عزت آفریده است و نشست استانبول نشان داد دنیا به این باور رسیده که ملت ایران مقتدر و مقاوم و مصمم است و حق مسلم خود را نادیده نمی‌گیرد و هرگز از حمایت هسته‌ای کوتاهی و عقب نشینی نخواهد کرد.

وی گفت: ملت ایران اهل مذاکره و منطق است اگر طرف مقابل منطقی برخورد کند کارها به نفع دنیا و غربی‌ها است آنها باید باور کرده باشند با چه ملتی طرف هستند. وقت آن است که آنها در بغداد حسن نیست نشان دهند، ترحیم‌ها را لغو کند تا اعتماد ملت مقتدر ایران را به خود جلب کنند.

امام جمعه موقت ایران با اشاره به فرا رسیدن روز خلیج فارس نیز خاطرنشان کرد:‌ صدها سال است خلیج فارس به نام ایران ثبت شده است. گاهی برخی افراد تحت تاثیر استکبار جهانی، القائاتی می‌کنند و حرفهای سخیفی زده می‌شود که گوش ملت ایران به آن بدهکار نیست و جوابشان را در هر صحنه‌ای متناسب با آن صحنه خواهند داد.

صدیقی به مسئله بحرین و اتفاقات این کشور اشاره کرد و گفت: مردم بحرین مظلومانی هستند که هیچ گروهی از آنها حمایت نکرده است اما آنقدر مقاومت کردند که همه ترفندهای این رژیم در حال سقوط را نقش بر آب کردند و مجامع بین‌المللی هم صدایشان بلند شده و رئیس سازمان ملل این جنایت را محکوم کرده و از دولت بحرین خواسته تا خویشتنداری کند.

وی تصریح کرد: مطمئناً این مقاومت میوه شیرینی پیروزی را به دنبال خواهد داشت و مردم بحرین تا پیروزی قطعی مقاومت خواهند کرد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به رفت و آمد اسرائیلی‌ها به کشورهای منطقه یادآور شد: وزیر امور خارجه اسرائیل اخیراً سفری به آذربایجان داشت. از دولت آذربایجان توقع می‌رود که به اسرائیل نزدیک نشود. همه کشورهای همسایه ما باید بدانند که اسرائیل دشمن درجه یک آنهاست. برنامه غربی‌ها با روحیه مسلمانان نمی سازد و ما دلمان می خواهد حکومت‌های کشورهای منطقه در کنار ملت‌هایش در مقاومت در برابر اسرائیل کم نگذارند که بعدها مشکلات گریبان خودشان را نگیرد.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: معلمی مانند آب است و همه به آن نیازمندند. نیاز افراد بشر به معلم نیاز مبرم و همیشگی است و کار انبیاء معلمی بوده است.

وی گفت:‌معلم مانند کسی است که مرده‌ای را زنده می‌کند، کوچکی را بزرگ می‌کند، خامی را پخته می‌کند و برای آینده کشورش سرمایه‌های ماندگار تحویل می‌دهد. بنابراین کار علمی کار سهل و ساده‌ای نیست و معلم اولین خطوط سعادت را بر روح یک امانت که خدا و خلق خدا به او سپرده‌اند ایجاد می‌کند.

صدیقی یادآور شد:‌اگر جامعه‌ای مبارز دارد، ملتی حماسی و مقاوم دارد، قهرمانان میدان‌های فناوری و صنعت دارد، اگر علامه‌ها و مطهری‌ها دارد، همه آنها سر سفر معلمان به این نقطه رسیده‌اند و این معلم است که می‌تواند جامعه را عرشی یا فرشی کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید به زندگی معلمان رسیدگی شود. معلمان در 33 سال گذشته علیرغم همه مشکلاتی که داشتند به انقلاب همراه بودند و دشمن به معلمان و اساتید دانشگاه‌های ما امید داشت و به فضل الهی کرامت معلمان و اساتید دشمن را در این بعد ناامید کرد و انشاءالله برای همیشه آنها را مایوس خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم نیازمند تحول هستند گفت:‌ طرح تحول توسط رهبر انقلاب امضا و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تدوین کرده است. کارهایی انجام شده اما کافی نیست. فرصت از دست می‌رود و باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز کارگر نیز گفت: کارگران بهترین قشر جامعه ما هستند. توطئه‌های غرب و شرق را از اوایل انقلاب تا امروز خنثی کردند و حسرت را به دل دشمنان گذاشتند و همراه انقلاب بودند. رنج‌ها را تحمل کردند و شهید دادند. امسال توقع این است که دولت، مجلس و قوه قضائیه کمیته مشترکی تشکیل دهند و مراکز تولیدی را زیر نظر بگیرند و از تعارفات و تابلوها و تبلیغات عبور کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: امروز در جنگ اقتصادی هستیم. جامعه ما باید به پا خیزد، کمر بندد و این سرافکندگی بیکاری جوانان را ریشه کن کند و این تهاجم تحریمی دنیای قدار بی‌رحم دشمن درجه یک ما، آمریکا و اروپا را با تولید و همگرایی خود به پیروزی قطعی تبدیل کند.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان از این فرصت استفاده کند چرخ انقلاب راکد نمی‌شود. فرصت‌ها کم است، همه باید به فکر باشند، موانع را برطرف کنند، دستگاه ها و سازمان‌ها و مجلس مسئولیت سنگینی برای تسهیل حرکت کارگران و مقلدان بر عهده دارند.

کد خبر 167965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز