چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: "پرنس چارلز" در سفرش به امارات متحده عربی اعلام کرد که رستوران‌های زنجیره ای "مک دونالد"باید ممنوع شوند.

به گزارش رویترز، سفر پرنس چالز به امارات متحده عربی که در راستای بازدید از کالج دیابت لندن و تور کشورهای عربی صورت پذیرفته است با اظهار نظر وی در مورد رستورانهای زنجیره ای "مک دونالد" سر و صدای زیادی برانگیخته است.

وی در حالی که از سلامت غذایی برای افراد و رژیم‌های درست صحبت می‌کرد اعلام کرد که این رستوران‌ها به خاطر نوع غذاهایی که تولید می‌کنند می‌توانند برای سلامت مضر باشند و باید ممنوع کردن آنها را در نظر گرفت.

او در حالی که با یکی از کارشناسان تغذیه در این مرکز در حال گفتگو بود پیشنهاد داد که ممنوع کردن استفاده از این رستوران را به عنوان راهکاری برای بهبود تغذیه در نظر بگیرند.

"نیک هیندل"یکی از سخنگویان مک دونالد نیز پس از این اظهارات پرنس چالز آن را "ناامید کننده" خواند و گفت که احتمالا دیگر اعضای خانواده سلطنتی انگلیس نظر بهتری در مورد آنان دارند که اشاره وی به پسر پرنس چالز،پرنس هری بود که سال 2005 در حال خوردن یک ساندویچ مرغ در مک دونالد دیده شده بود.

وی همچنین عنوان کرد که این اظهارات پرنس چالز باعث تغییر در منوی غذایی آنان و یا حتی عملکرد آنها نخواهد شد.

از سال گذشته و به دنبال تحقیقاتی که نشان می داد این رستورانها غذاهای ناسالم تحویل داده و شهروندان را دچار چاقی مفرط می‌کنند کارشناسان تغذیه این مرکز در تلاش برای یهتر کردن کیفیت غذاهای این رستورانها هستند.

کد خبر 16787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز