همشهری‌آنلاین: معاون اجرایی رییس جمهور گفت: من خیلی با ممنوعیت کالای خارجی موافق نیستم و فکر می کنم در صورتی که حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام شود، محصولات ایرانی قابل رقابت با کالاهای خارجی خواهند بود.

بقایی

فارس نوشت: حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور به تشریح نظرات خود درباره نامگذاری سال جاری به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" و تببین نقش معاونت اجرایی ریاست جمهوری به عنوان دستگاه متولی مدیریت کلان اجرایی کشور در تحقق اهداف امسال پرداخته است.

بقایی در بخشی از این گفتگو گفته است:

  • بحث ممنوعیت خرید کالاهای خارجی هم مطرح است، اما من خیلی با این اقدام موافق نیستم. فکر می کنم در صورتی که موارد بالا در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام شود، محصولات ایرانی خود قابلیت رقابت با محصولات خارجی را خواهند داشت و نیازی به وضع محدودیت های این چنینی نیست. مثلاً در بسیاری موارد، سازمان‌ها و خانواده‌های ایرانی، فقط به دلیل جاافتاده بودن یک برند خارجی از آن محصول استفاده می‌کنند وگرنه در صورتی که اطلاع‌رسانی لازم انجام شود، می‌توان سلیقه خانواده ها را به سمت دیگری سوق داد.
  • درباره تبلیغات در این زمینه می توان سیاست های محدودکننده ای را در پیش گرفت. به طور مثال تبلیغات کالاهای خارجی خاصی در صدا و سیما ‌که حوزه تأثیرگذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر رسانه ها دارد، بر اساس کارشناسی‌های دقیق، محدود شود، ولی درباره ممنوعیت کلی تبلیغات در تمامی رسانه‌ها، نظر موافق ندارم. به گمان بنده، می‌توان با استفاده از فرهنگ سازی در این زمینه، به جای نفی مطلق کالاهای خارجی، استفاده از کالاهای ایرانی را برای همه جا انداخت.
کد خبر 167438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز