یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انگلیس باید از فرصت استفاده کرده و در نشست ایران با گروه ۱+۵ ، به دنبال اصلاح رفتارهای گذشته خود باشد،گفت: رفتارهای انگلیس نشان می‌دهد این کشور تمایل زیادی برای برقراری مجدد روابط با ایران دارد.

پرویز سروری درباره برقراری رابطه مجدد با انگلیس، گفت: مواضع اخیر وزارت‌خارجه بدان معنا نبوده که ما تمایلی برای برقراری رابطه با انگلیس داریم بلکه وزیر خارجه اعلام کرد که ما اصراری بر قطع رابطه نداریم.

وی که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب سال گذشته مجلس، اگر طرف انگلیسی از خود رفتاری را بروز دهد که این رفتار نشان دهد نسبت به گذشته خود نادم بوده و در جهت ترمیم این مناسبات حرکت کرده است وزارت‌خارجه می تواند زمینه‌های اصلاح روابط با انگلیس را فراهم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قانون به دولت انگلیس تکلیف شده است که رفتار خصمانه، ساختارشکنانه و غیردوستانه‌ای که تاکنون داشته اصلاح کرده و در عمل این تغییر رفتار خود را نشان دهد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه افق مذاکرات ۱+۵ بتواند زمینه را برای اصلاح روابط انگلیس با ایران فراهم کند ،تصریح کرد: این نشست بستر مناسبی برای این است که انگلیسی‌ها عملا نشان دهند که رفتارهای خصمانه گذشته خود را کنار گذاشته و بدنبال یک تعامل مثبت، سازنده و طرفینی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

سروری به انگلیس توصیه کرد؛ از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و در نشست ایران با گروه ۱+۵ ، به دنبال اصلاح رفتارهای گذشته خود باشند.

این نماینده اصول گرای مجلس هشتم تصریح کرد: تمایل انگلیس برای برقراری مجدد ارتباط و بازگشایی سفارتخانه این کشور کاملا مشهود است اما آنها به دنبال بازگشت آبرومندانه به ایران هستند.

کد خبر 167359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز