شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتظار می‌رود شرکت اپل پس از عرضه دو نسل از آی‌فون‌ها با ظاهری تقریبا یکسان،‌ طراحی جدیدی را از این گوشی محبوب ارائه کند که به احتمال زیاد در ساخت ششمین نسل از گوشی‌های هوشمند خود از موادی جدید استفاده خواهد کرد.

طرح فرضی آی-فن 5

آلیاژ ناشناخته‌ای که اپل طی دو سال گذشته به صورت مخفیانه در حال استفاده از آن بوده می‌تواند برگ برنده‌ای برای جذب کاربران اپل به سوی این گوشی جدید باشد.

طرح فرضی آی-فن 5

یک وب سایت خبری (KIN) روز چهارشنبه اعلام کرد احتمال می‌رود آی‌فون 5 از آلیاژی با نام تجاری فلز مایع (LiquidMetal) که ترکیبی از تیتانیوم،‌ زیرکونیوم، نیکل،‌مس و دیگر فلزات است ساخته شود. این آلیاژ سطح خارجی گوشی را نرم و شیشه‌ای می‌کند.
به گفته تحلیلگران از آنجایی که اپل تلاش دارد گوشی بعدی خود را در شکلی کاملا متفاوت عرضه کند،‌ تغییر در ماده سازنده آن می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی تغییر در آی‌فون بعدی باشد.

احتمال می رود گوشی جدید آی-فن به شیوه ای به نام قالب ریزی تزریقی ساخته شود

LiquidMetal در سال 1992 در موسسه تکنولوژی کالیفرنیا کشف شد. این آلیاژ در دسته آلیاژهایی با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد از قبیل دوام بالا،‌ مقاومت بالا در برابر خراش و ضربه و مقاومت بالا در برابر وزن قرار دارد. شرکت اپل اجازه استفاده از این آلیاژ را در آگوست 2010 به دست آورد.

اپل

استفاده از این ماده به سازنده امکان می‌دهد قطعات حساس یک ابزار را به شیوه قالبریزی تزریقی پلاستیک تولید کند تا ساختار ابزار از یکپارچگی و یکنواختی بیشتری برخوردار باشد با این تفاوت که محصول نهایی ویژگی‌های فلزی خواهد داشت. این آلیاژ سال‌ها است که در محصولات اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مثال ابزار جداسازی سیم کارت اپل در بعضی از آی-پدهای ارائه شده در آمریکای شمالی از جنس این آلیاژ ساخته شده‌اند.

کد خبر 167185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز