همشهری آنلاین: کمیته تحریم‌های سازمان ملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها از جمله اقدام‌هایی است که علیه دو شهروند ایرانی صورت می‌گیرد.

سازمان ملل متحد در جدیدترین رویکرد خصمانه خود در قبال تهران، نام دو فرد حقیقی و یک شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعمال تحریم علیه این دو شهروند و یک شرکت ایرانی به اتهام ادعای مشارکت آنها در قاچاق تسلیحات به نیجریه صورت گرفته است.

ادعا شده است که این تسلیحات در ماه اکتبر سال 2010 میلادی در بندر «لاگوس» کشف شده است.

کمیته تحریم‌های سازمان ملل متحد اعلام کرد که نام این دو فرد «عظیم آقاجانی» و «علی اکبر طباطبایی» بوده است. همچنین به ادعای این کمیته، شرکت تحریم شده «بهینه» یکی از دو شرکت ایرانی است که در قاچاق غیرقانونی تسلیحات به غرب آفریقا نقش کلیدی دارند.

کمیته تحریم‌های سازمان ملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها از جمله اقدام‌هایی است که علیه این دو شهروند ایرانی صورت می‌گیرد.

این تصمیم سازمان ملل متحد به دنبال‌روی از اقدام آمریکا که ماه گذشته میلادی شرکت بهینه و سه فرد حقیقی ایرانی از جمله آقاجانی و طباطبایی را وارد فهرست تحریم‌های خود کرده بود، اتخاذ شده است.

کد خبر 167184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز