همشهری‌آنلاین: خط 4 مترو تا هفته آینده به روند فعالیت عادی خود باز می‌گردد، چرا برج میلاد ثبت ملی نشد، آخرین وضعیت نمایشگاه کتاب امسال و همه اظهار نظرها درباره سیلاب روز یکشنبه در خط 4 مترو از مهمترین اخبار حوزه شهری در روز چهارشنبه بود.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه سی امین روز از ماه فروردین، اخبار حوزه شهری همچنان تابع سیلاب روز یکشنبه بود که تبعات سیاسی آن تا به امروز ادامه داشت؛ واقعه‌ای که موجب شد سخنگوی شهرداری امروز نشستی با خبرنگاران پیرامون این موضوع داشته باشد و پرسش‌های متعدد آنها را پاسخ دهد. در یک کلام می‌توان گفت هفته‌ای که گذشت متروی تهران آن هم خط 4، گوی اخبار شهری را ربوده بود.

چکیده مهمترین اخبار شهری امروز را در جدول پیش رو می‌خوانید:

اظهارکننده

تیتر

اظهارات

محمدهادی ایازی، سخنگوی شهرداری تهران

مسئولت نگهداری و حفاظت از رودخانه‌ها به عهده دولت است

  • برابر قانون بحث حفظ و نگهداشت رودخانه‌ها به عهده دولت است که در این مورد رودخانه میانرود نیز مدیریتش با دولت است اما شهرداری خود را درگیر این موضوع نکرد و این مشکل را مدیریت کرد.
  • قاعدتا خسارت‌هایی وارد آمده اما نه در حد هزاران میلیارد که برخی عنوان کردند.
  • وزارت نفت، سازمان آب و فاضلاب و برق تهران از ساعات اولیه بروز بحران با شهرداری همکاری کردند که در این خصوص از آنها تشکر می‌کنیم.
  • سوابق و مستنداتی وجود دارد که بر اساس آن برج میلاد به ثبت ملی رسیده اما سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که تا زمانی که عملیات اجرایی به اتمام نرسیده نمی‌توان مکان را ثبت ملی کرد.

اسدالله بادامچیان، نماینده مردم تهران در مجلس

عملکرد شهرداری تهران بر همه روشن است

  • عملکرد شهرداری تهران در دوره کنونی بر همگان روشن است و سوال اینجاست که چه مدیری دلش می‌خواهد این اتفاقات در شهرش رخ دهد.
  • اگر شهردار تونل بسازد یک چیزی می‌گویند، اگر مترو بسازد حرف دیگری می‌زنند. این در حالیست که همه این انتقادات، برخوردهای سیاسی است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس

مسائل بین دولت و شهرداری تبدیل به منازعه و رقابت شده است

  • شبیه اتفاقی که طی روزهای اخیر در کلانشهر تهران رخ داد را در سفری که به رم داشتم دیدم.
  • مسائل بین دولت و شهرداری تبدیل به نوعی منازعه و رقابت شده است و این مسئله به عنوان معضل غیرقابل حل در اذهان عمومی تعبیر می‌شود.

علی قلی‌ها، مدیرعامل بهره برداری تهران

تخلیه کامل آب از ایستگاه‌های مترو استاد معین و حبیب الله

تخلیه آب در دو ایستگاه مترو حبیب اله و استاد معین در حال انجام است که امیدواریم تا پایان امروز بتوانیم آب وارد شده به شبکه مترو را به طور کامل تخلیه کنیم.

سید جعفر هاشمی تشکری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری

ایجاد شبکه خطوط دوچرخه سواری در تمامی مناطق پایتخت

  • برای تمام مناطق 22 گانه پایتخت، شبکه خطوط دوچرخه‌سواری تعریف شده است.
  • -در حال حاضر بیش از چهارهزار دستگاه دوچرخه در خانه‌های دوچرخه سطح شهر وجود دارد و 30 هزار نفر به صورت رسمی عضو خانه‌های دوچرخه هستند.
کد خبر 166916
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز