همشهری آنلاین: شهردار منطقه 3 تهران، هنرهای نمایشی از جمله تئاتر را در بالا رفتن سطح فرهنگ عمومی جامعه موثر دانست و بیان کرد: شهرداری ترجیح می‌دهد در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشد.

سالن نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، پژمان پشمچی‌زاده گفت: حضور شهرداری در ساخت سالنهای تئاتری به دلیل توجه ویژه این نهاد، نسبت به ارتقای فرهنگ عمومی است.

وی یکی از پارامترهای اثرگذار در مدیریت شهر را ارتقای فرهنگ عمومی دانست و افزود: هنرهای نمایشی از جمله تئاتر در بالا رفتن سطح فرهنگ عمومی جامعه نقش بسزایی دارد؛ لذا شهرداری ترجیح می‌دهد در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشد.

شهردار منطقه 3 با تاکید بر ضرورت تهیه فضاهای مناسب برای ساخت سالنهای تئاتری، توضیح داد: این مکانها نیازمند طراحی ویژه تئاتر است؛ بنابراین لزوم توجه به زیرساختها در این حوزه مهم، اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند.

وی افزود: حرکت اصلی در بحث احداث سالنها و زیرساختها باید در بخش خصوصی صورت بگیرد؛ یعنی رشد بخش فرهنگی به خصوص در عرصه هنرهای نمایشی به اندازه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران نسبت به بازگشت سرمایه خود و رونق اقتصادی در ایجاد فضاها و احداث سالنهای تئاتری، مطمئن باشند.

پشمچی زاده خواستار برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در این حوزه به منظور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی شد و گفت: دولت و یا نهادهای عمومی مانند شهرداری، با توجه به محدودیت منابع خود نمی‌توانند در این عرصه سرمایه‌گذاری جدی داشته باشند؛ لذا باید تحرکاتی به وجود آورند تا شاهد اقبال مردم به تئاتر و رونق آن باشیم که سرمایه گذار را به سمت ایجاد سالنهای تئاتر مجاب کند.

وی در پایان با بیان اینکه چنین طرحی در کشورهای دیگر نیز دیده می‌شود، اضافه کرد: اکثر سالنهای تئاتری در سایر کشورها متعلق به بخش خصوصی است و به اندازه کافی نیز بازگشت سرمایه دارد؛ بنابراین لازمه چنین حضوری، رونق تئاتر و استقبال مردم است که می تواند در یک پروسه زمانی میان مدت اتفاق بیفتد.

کد خبر 166457

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز