همشهری آنلاین: منابع آگاه در حالی از درخواست هیئت آمریکایی برای مذاکره با هیئت ایران در حاشیه نشست استانبول خبر داده‌اند که منابع آگاه تاکید می‌کنند سعید جلیلی با این مذاکره و دیدار موافقت نکرده است.

ایران - آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، منابع آگاه ترک از درخواست هیئت آمریکایی از هیئت جمهوری اسلامی ایران حاضر در مذاکرات استانبول برای برگزاری نشستی دوجانبه پرده برداشت.

مهر به نقل از ان تی وی ترکیه نوشت: هیئت آمریکایی حاضر در نشست استانبول به ریاست "وندی شرمن" تقاضا کرده که با هیئت جمهوری اسلامی ایران دیداری دوجانبه داشته باشد.

اما مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به درخواست آمریکا برای انجام مذاکره در حاشیه نشست استانبول پاسخ نداده است.

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به درخواست آمریکا برای مذاکره در حاشیه نشست 1+5 با ایران در استانبول پاسخ نداده است.

این شبکه به جزئیات بیشتری درباره این خبر اشاره نکرده است.

خبرنگار العالم در استانبول همچنین اعلام کرد تقریبا درباره انجام دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در بغداد در می آینده توافق وجود دارد.

یک منبع آگاه نیز به فارس گفت: موافقت سعید جلیلی با گفتگو با طرف آمریکایی کذب است.

این منبع مطلع در اجلاس گروه ۱+۵ با ایران در استانبول تصریح کرد: تا زمانی که گفت‌وگوها با پایان نرسد نمی‌توان در مورد آن قضاوت کرد. باید حرف‌های طرف مقابل به طور کامل شنیده شده و تا گفت‌وگو با طور کامل انجام نگیرد نمی‌توان در مورد آن قضاوت کرد.

وی با اشاره به دیدار سعید جلیلی و داود اوغلو نیز گفت: زمان دور دوم نشست بستگی به مذاکرات دو جانبه هیئت ایرانی با هیئت های حاضر در نشست استانبول دارد و هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

وی در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون موافقت جلیلی با دیدار و گفت و گو با طرف هیئت آمریکایی، ضمن تکذیب آن، این دروغ پردازی را ناشی از در پیش گرفتن یک جریان خبری علیه هیئت ایرانی مذاکره دانست.

کد خبر 166223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز