جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر اجرایی شرکت سونی اعلام کرد در راستای سازماندهی دوباره این شرکت به منظور جلوگیری از ضررهای مالی پی در پی قصد دارد 10 هزار نفر از کارمندان خود را از کار برکنار کند

این تعدیل نیرو که 6 درصد از نیروی کار جهان را در بر می‌گیرد طی 12 ماه آینده انجام خواهد شد. این برکناری‌ها شامل کارمندان بخش‌های فروش شرکت سونی از قبیل بخش مواد شیمیایی این شرکت خواهد بود.

این شرکت از گذشته در تجارت تلویزیون با شرکتهای کره‌ای سامسونگ و LG در حال دست و پنجه نرم کردن بوده و شرکت اپل از سویی دیگر تجارت تجهیزات صوتی و تلفن‌های همراه این شرکت را به چالش کشیده است.

سونی روز سه شنبه میزان ضرر سالیانه خود را در حدود 6.4 میلیارد دلار پیش بینی کرد، مبلغی که دو برابر تخمین سابق سونی از ضرر سالیانه‌اش به شمار می‌رود، این در حالی است که قیمت سهام این شرکت طی 12 ماه گذشته با کاهشی 40 درصدی مواجه شده است.

more

  ضرر تاریخی در انتظار سونی

بر اساس گزارشی از بی بی سی، سونی می‌گوید قصد دارد تجارت خود را بر روی سه منطقه عکاسی دیجیتال، کنسول‌های بازی و موبایل متمرکز کند و امیدوار است این تغییر بزرگ بتواند به این شرکت کمک کند تا در پایان سال مالی 2015 در حدود 10.5 میلیارد دلار از محصولاتش را با سودی پنج درصدی به فروش برساند.

more

  دوربین فول فریم سونی

کازو هیرای (Kazuo Hirai ) مدیر اجرایی شرکت سونی می‌خواهد سونی با خلق محصولاتی که موجب شگفتی مصرف کنندگان خواهد شد، مسیر جدیدی را برای پیشرفت خود بیابد، که به گفته وی گفتن این حرف با عملی ساختن آن تفاوت زیادی دارد. ایجاد این تغییرات جدید برای شرکت سونی طی سال مالی جاری هزینه ای 926 میلیون دلاری در بر خواهد داشت.

کد خبر 165991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز