همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: با وجود اینکه دولت امسال هیچ گونه افزایش بودجه‌ای در موضوع مترو نداشته اما شهرداری تهران ۲۰ میلیارد تومان یارانه بلیت مترو را در سال 91 افزایش داده است.

علی محمد قلی‌ها در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: در واقع دولت در بودجه 91 هیچ اعتبار جدیدی را به مترو اختصاص نداده و به همین دلیل از مجلس می‌خواهیم که در این باره وارد شوند و تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به ازدحام در واگن‌های مترو گفت: اگر حمایت‌های دولتی پرداخت شود و 2 میلیارد دلار که در قانون برای توسعه خطوط مترو پیش بینی شده بود تامین اعتبار شود مشکلی در اداره کردن مترو نداریم و به راحتی با افزایش واگن‌ها، تکمیل خطوط و کاهش سر فاصله‌ها خدمات بهتری به شهروندان ارائه می‌کنیم.

قلی ها ادامه داد: البته شهرداری تهران در این زمینه مساعدت‌های خوبی داشته و یایارنه بلیت مترو سال 91 را 20 میلیارد تومان افزایش داده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه از افزایش 20 درصدی بلیط مترو در سال جاری خبر داد و افزود: البته پیشنهاد افزایش قیمت بلیط مترو را در سال گذشته در شورای شهر تهران مطرح کرده بودیم که با آن موافقت شده اما هنوز در صحن علنی شورا به رای گیری گذاشته نشده است که در صورت تصویب آن را به سرعت اعمال می‌کنیم.

کد خبر 165820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز