مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با نخستین ماه از فصل بهار، نخستین و تنها باغ‌های لاله شهر تهران در بوستان‌های شریعتی و ملت افتتاح شده و پذیرای شهروندان است.

باغ لاله

علی ولی‌زاده رئیس فضای سبز شهرداری منطقه3 با اعلام این مطلب گفت: برای احداث این دو باغ لاله در بوستان شریعتی از 300‌هزار و در بوستان ملت از 250‌هزار پیاز لاله در رنگ‌های بسیار متنوع و بیش از 20‌نژاد استفاده شده است. ولی‌زاده با اشاره به اینکه پیاز گل لاله در فصل بهار می‌روید ولی امکان نگهداری و استفاده مجدد آن طی چند سال متوالی وجود دارد افزود:

از سوی دیگر به‌صورت پراکنده نیز در سطح بوستان‌ها، معابر و بزرگراه‌های منطقه از جمله بزرگراه شهید همت، حقانی و خیابان‌های میرداماد، شریعتی، پاسداران نیز پیاز لاله، شب بو، بنفشه و سینره کاشته شده است تا شهروندان در فصل بهار شاهد رویش گل‌های بهاری زیبا و رنگارنگ با عطر و بوی دل‌انگیز باشند. وی ادامه داد: طبیعت زیبای باغ لاله را می‌توان با چشم‌اندازهایی چون کوه‌های توچال، درکه و پوشش گیاهی منحصر به فرد دارآباد از جاذبه‌های گردشگری تهران نام برد که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پتانسیل خوبی برای جذب مشتاقان و گردشگران ایرانی و خارجی خواهد شد.

رئیس فضای سبز شهرداری منطقه 3 یادآور شد: به‌منظور آشنایی بیشتر مردم به چگونگی تکثیر و تولید گل لاله در ایران، نخستین باغ لاله در منطقه گچسر بنا شد و احداث باغ لاله در پارک‌های شریعتی و ملت ادامه‌دهنده این راه است. وی تصریح کرد: از دیر باز تا‌کنون ایرانیان این گل را به خاطر ایرانی بودن، راست قامتی و زیبایی منحصر به‌فردش در فرهنگ غنی خود به‌عنوان سمبل و نشانه پذیرفته‌اند و در کنار سفره هفت‌سین عید نوروز به‌عنوان تبرکی بهار و طراوت مورد استفاده قرار می‌دهند. وی ادامه داد: گل در فرهنگ ایرانی همواره نماد عشق و محبت و یکی از زیباترین خلقت‌های آفریدگار بوده است، به همین دلیل جلوه‌ای کوچک از هنرمندی آفریدگار را می‌توان در بهشت لاله‌های پارک شریعتی و ملت دید.

کد خبر 165604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز