مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

به گفته محمدباقر قالیباف شهردار تهران اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، سیاست قطعی سال‌جاری است.

وی درهمایش فصلی مدیران شهرداری تهران که در برج میلاد برگزار شد، گفت: ما باید تمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در سال‌جاری به اتمام برسانیم و این کار از سیاست‌های قطعی ما در سال‌جاری است که از جمله آنها می‌توان به پروژه‌هایی نظیر بزرگراه‌های امام‌علی، آزادگان، تونل صدر - نیایش، شهید زین‌الدین و تپه‌های عباس آباد و... اشاره کرد. شهردار تهران تبدیل شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی را سنت خوبی دانست که مردم هم آن را باور کرده‌اند و باید آن را تثبیت و تعمیق کرد.

قالیباف اعتماد‌سازی‌ میان مردم شهر تهران را مرهون تلاش‌های مدیران و کارکنان شهرداری تهران دانست و یادآور شد: هر گروه موافق و مخالفی که نظرسنجی‌هایی انجام داده‌اند هرگز نمی‌توانند اعتمادی که مردم نسبت به شهرداری تهران پیدا کرده‌اند را نادیده بگیرند.

وی ضمن اشاره به اتفاقات بزرگی که در حوزه‌های مختلف‌ آی‌تی، اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و... افتاده، ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات بزرگی که در شهرداری تهران افتاده این است که از سال 72 تا سال 85 در مجموعه شهرداری تهران هیچ حسابرسی مالی انجام نشده بود و همه اعلام می‌کردند حساب‌های شهرداری قابل حسابرسی نیست؛ این در حالی است که در سال 91 حسابرسی سال 90 آماده شده و در خرداد ماه برای بررسی به شورای شهر ارسال می‌شود. قالیباف گفت: همچنین درآمد نقدی شهرداری در این مدت 5برابر شده و امروز درآمدهای پایدار شهرداری در حوزه نقدی بیش از همه بودجه شهرداری در سال84 است و به حدود 2هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود در همایش فصلی مدیران شهرداری در برج میلاد همچنین با اعلام اینکه امروز شرایط انقلاب اسلامی بعد از گذشت 3دهه انصافاً شرایط منحصر به فردی است گفت: هر کدام از ما اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، بی‌تفاوت باشیم، همدیگر را تضعیف کنیم یا به فرموده مقام معظم رهبری که در پیام نوروزی ابتدای سالشان مطرح کردند به اختلافات دامن بزنیم به این معنی خواهد بود که ما اطلاع دقیقی از شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم نداریم. به گفته شهردار تهران، بعد از پایان جنگ سرد، همه صاحبنظران دیدگاهشان این بود که دنیا یک دوره گذار را طی می‌کند و حتما پس از یک دهه دنیا به سمت یک نظام تک قطبی پیش خواهد رفت؛ این درحالی است که وقتی وارد قرن جدید شدیم همه قانع شدند که دنیا به‌صورت چند قطبی اداره خواهد شد و دیگر تک قطبی نخواهد بود و حتی قطب‌هایی که در 2یا 3قرن گذشته محوریت کار را داشتند، رفته رفته از محور خارج می‌شوند و دیگر اراده‌شان قابل تحمیل به دنیا نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز ابعاد بحران اقتصادی که دامنگیر کشورهای قدرتمند شده هنوز برایشان ناشناخته است و کسی نمی‌تواند بگوید کی می‌توانند از این شرایط بیرون بیایند، گفت: وقتی عاقلانه به موضوعات نگاه کنیم می‌بینیم که در قرن 21 پازل‌های قدرت دردنیا درحال تغییر است؛ مثلا در حوزه نظامی آمریکایی‌ها هر جا اراده می‌کردند، هر کاری می‌خواستند انجام می‌دادند ولی امروز آنها چه در جنگ‌های محدود و چه در جنگ‌های وسیع به نتیجه قطعی در اهداف خود نرسیده‌ و در برخی موارد به‌طور کامل بازنده صحنه شده‌اند.

قالیباف با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شرایط ما شرایط بدر و خیبر است، گفت: ما باید با دقت رصد و تحلیل کنیم، ما فرصت‌های بزرگ داریم و دشمنان بزرگی هم داریم، این ما هستیم که با عشق و عقل و ایمان باید تلاش کنیم و با اصرار و منطق براساس سنت‌های الهی گام برداریم تا پیروزی برایمان فراهم شود. وی با اعلام اینکه صحنه نبرد اکنون صحنه اقتصادی است و دشمن هم همین حربه را دنبال می‌کند، تصریح کرد: امروز تنها موضوع ما ساخت بزرگراه و تونل و... در شهر تهران نیست، زیرا ما در پازلی در نظام اسلامی هستیم که می‌خواهیم کارنامه فرهنگ برخاسته از دفاع مقدس و دین را به رخ دنیا بکشیم و نظام اسلامی را به بالاترین و بهترین سطح ممکن ببریم که اگر این کار را نکنیم به کشور، انقلاب، نظام و شهدا ظلم کرده‌ایم.

قالیباف، شهردار تهران همچنین به سفر گروهی از مصر به کشورمان و بازدید از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و... اشاره کرد و گفت: این گروه از تمامی پروژه‌های شهری پایتخت مثل برج میلاد که سن متوسط مهندسان سازنده آن 35سال است بازدید و در جلسات مختلف شرکت کردند.

براساس اخباری که پیگیری کردیم این گروه مصری هنگامی که به کشور خود بازگشتند همه مبلغ نظام اسلامی شدند و دیدند که در سایه انقلاب اسلامی چه اتفاقات بزرگی افتاده و فهمیدند که عدم‌وابستگی به غرب و تحت‌تأثیر آمریکا نبودن نه تنها آنها را ذلیل نمی‌کند بلکه استقلال و عزت را به آنها باز می‌گرداند.

یکی دیگر از سخنرانان همایش فصلی مدیران شهرداری سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران بود. وی با اعلام اینکه سال 1390 از نگاه برنامه‌ای و بودجه‌ای یکی از بهترین سال‌های شهرداری تهران بود، گفت: در این سال بودجه در بهترین زمان ممکن اجرایی و اصلاحیه‌ها هم تنظیم شد. وی در توضیح 2اتفاق مهمی که در سال 90 برای نخستین‌بار رخ داد به متمم 100میلیارد تومانی برای بوستان ولایت و 1818 میلیارد تومان برای همه اقدامات عمرانی پروژه‌های بزرگراهی و حمل‌ونقلی و... اشاره کرد که از سوی شورای شهر تصویب شد.

معاون شهردار تهران اظهار امیدواری کرد تا بهترین تفریغ بودجه را برای سال 1390 به تایید شورای اسلامی شهر تهران برسانند. وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما هم به‌عنوان عضوی از جامعه و مجموعه‌ای از کشور باید با برنامه‌ها و تدابیر خود بتوانیم در این موضوع پیشگام باشیم و شعار ابلاغی را عملی کنیم.

کد خبر 165603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز