همشهری آنلاین: دو مقام مسئول بانک‌های بورسی از توافق و برنامه بانک مرکزی برای برگشت بخش قابل توجهی از حدود 3 هزار میلیارد تومان به حساب بانک‌ها طی دو روز اخیر خبر دادند.

فارس نوشت: در پی اقدام اخیر بانک مرکزی در برداشت از حساب بانک‌های ملی ایران، صادرات، سپه، ملت، تجارت، پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، توسعه صادرات، سرمایه، سامان، سینا و برخی بانک های دیگر که از بانک مرکزی ارز دریافت کرده‌اند ، سهام بانک های حاضر در بورس با روند منفی و کاهش قیمت سهام روبرو شدند.

اقدام کم سابقه بانک مرکزی در شرایطی با واکنش هایی از سوی برخی مدیران بانک ها و کارشناسان روبرو شد که دوشنبه گذشته جلسه ایی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران بانک ها برگزار شد تا ضمن بررسی برخی مسائل ، در مورد برداشت ارزی بانک مرکزی هم نتیجه ایی به دست آید.

در این رابطه یکی از مسئولان ارشد بانک های حاضر در بورس به فارس گفت:در پی برگزاری این جلسه ، مقرر شده بود بانک مرکزی دو سوم از ملبغ حدود 3 هزار میلیارد تومانی را در روزهای پایانی سال برگشت دهد. این اتقاق به احتمال قوی امروز رخ خواهد داد و موضوع برداشت از بانک مرکزی برطرف می‌شود.

مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی حاضر در بورس هم این خبر را تایید کرد و گفت: طبق خواسته بانک مرکزی مبنی بر ارایه اطلاعات مربوط به مصارف ارزی بانک ها در اولین فرصت، همکارانم تا دیروز جمعه این اطلاعات را تکیمل کرده و به بانک مرکزی ارسال کردند.

وی ادامه داد: بنابراین طبق توافق به عمل آمده، انتظار می رود مبلغ برداشتی از بانک ها طی امروز و فردا به حساب بانک ها برگشت داده شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی در برابر این سئوال که آیا بانک مرکزی دو سوم از مبلغ برداشت شده را عودت خواهد داد یا کمتر و بیشتر، توضیح داد: رقم دقیقی از مبلغ اعلام نشده ولی عنوان شده بخش قابل توجهی از حدود سه هزار میلیارد تومان به حساب بانک ها واریز می‌شود.

کد خبر 163830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز