همشهری آنلاین: برگزاری آرت‌اکسپو که به گفته مسئولان مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد قرار بود تا پایان سال ۹۰ برگزار شود، به بهار سال ۹۱ موکول شد.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش فارس، برگزاری این اکسپو با توجه به تصویب قانون اختصاص یک دهم درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی برای خرید آثار هنری، بسیار حائز اهمیت است.

این قانون که با تلاش بسیار سرانجام در سال ۹۰ به تصویب رسید، دستگاه‌های دولتی را موظف می‌کند تا یک دهم درصد از بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند و برگزاری این اکسپو نیز یکی از راه‌هایی است که دستگاه‌های دولتی می‌توانند برای خرید آثار هنری اقدام کنند.

اگر چه این تردید وجود داشت که زمان کافی برای هزینه کردن این بودجه از سوی دستگاه‌های دولتی باقی نمانده است اما شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد، در یک نشست خبری اعلام کرد که «بودجه سال ۱۳۹۰ تا ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۱ قابل بهره‌برداری است و دستگاه‌های دولتی موظفند که تا این تاریخ بودجه مربوط به خرید آثار هنری را هزینه کنند در غیر این صورت این بودجه به دولت بازگردانده می‌شود».

بنابراین کمتر از سه ماه برای هزینه کردن این بودجه و خرید آثار هنری از سوی دستگاه‌های دولتی باقی مانده است که باید امیدوار بود با برگزاری به موقع این اکسپو در بهار ۹۱ گامی در راستای اجرایی شدن این قانون برداشته شود.

البته راه‌های دیگری هم برای خرید آثار هنری و اجرایی شدن این قانون از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در نظر گرفته شده است که مراجعه به گالری‌های دارای مجوز از سوی مرکز هنرهای تجسمی یکی از آن‌هاست و دیگری استفاده از نظر کارشناسی شورای خرید آثار هنری است که از سوی مرکز هنرهای تجسمی تعیین شده‌اند و آثار هنری را کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌کنند.

بنا بر شنیده‌ها، مقدمات برگزاری آرت‌اکسپو در سال ۹۱ انجام شده است و با گالری‌های دارای مجوز از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد نیز هماهنگی لازم برای مشارکت در آن صورت گرفته است.

مکان برگزاری آرت‌اکسپو سال ۹۱ مشخص نشده است اما علیرغم نامناسب بودن این فضا برای برگزاری اکسپو، به احتمال زیاد باز هم در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 163300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز