چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت در روزهای آینده لایحه اصل 44 قانون اساسی را ارائه ندهد، آنچه مورد توافق قرار گرفته به‌صورت طرح یک فوریتی تقدیم نهاد قانونگذاری خواهیم کرد.

الیاس نادران در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون به‌طور غیررسمی در خصوص اجرایی شدن سیاست‌های اصل مذکور با دولت رایزنی شده و منتظر ارائه لایحه مربوط به این اصل هستیم. وی با انتقاد از تاخیر ارایه لایحه اصل 44 از سوی دولت، تاکید کرد: باید در اسرع وقت ابزارهای قانونی را برای اجرا و اطلاع مردم از حقوق قانونی خود فراهم نماییم.

در جلسه روز چهارشنبه مجلس همچنین گزارش عملکرد شش ماهه کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی توسط احمد مهدوی ابهری مخبر این کمیسیون در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس قرائت شد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون ویژه سیاست‌های  اصل 44 مجلس برای اصلاح قوانینی که نیاز به اصلاح دارند، بر اساس یک برنامه شش‌ماهه قصد دارد با تشکیل جلساتی با دولت، وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به اصلاح قوانین موجود و هماهنگ نمودن آنها جهت اجرای سیاستهای ابلاغی اصل 44 قانون اساسی بپردازد.

بر اساس مباحث کمیسیون و پیشنهاد اعضا قوانین تجارت، تعاون، بورس، کار، سرمایه‌گذاری، بانکداری، بیمه و بودجه باید اصلاح و قانون ضد انحصار (تسهیل رقابت) باید وضع شود.

در بخش دیگر  این گزارش آمده است: کمیسیون برای بررسی لایحه بودجه 1386 و ارائه پیشنهاد به کمیسیون تلفیق بودجه با مراجع مسؤول جلسات متعددی را تشکیل و پس از بحث و مذاکره، تا قبل از تصویب لایحه جامع اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، پیشنهادهای اجرایی و بودجه‌ای سال 1386 را به کمیسیون بودجه تقدیم نموده است.

کد خبر 16327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز