یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری گلستان ۱۹ اسفندماه در آخرین روزهای سال ۹۰ به استقبال نمایشگاهی از آثار طراحی بهرام دبیر‌ی می‌رود که این طراحی‌ها روی ظروفی ساخته روزبه دبیری اجرا شده است.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش فارس، بهرام دبیری هنرمند نقاش درباره این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار طراحی من که روزبه دبیری روی ظروف کاربردی اجرا کرده است به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: یازده سال پیش من به فرزندم روزبه پیشنهاد کردم که از این طراحی‌ها روی ظروف کابردی مختلف مثل بشقاب، زیردستی و ... استفاده کند که در نهایت هر کدام از طراحی‌ها در تعداد ۱۰۰ ادیشن روی ظروف مختلف کار شد و تمامی این آثار به فروش رسید.

اکنون از هر کدام تنها یک نمونه وجود دارد که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

دبیری گفت: در این نمایشگاه ۸۰ قطعه ظروف مختلف با طراحی‌های هنر سنتی ایران ارائه می‌شود که علاقمندان می‌توانند از این آثار دیدن و خرید کنند.

وی درباره قیمت‌گذاری این آثار هم گفت: هر مجموعه از این ظروف ۶ قطعه دارد که مجموعه‌های کمیاب آن حدود ۵۰۰ هزار تومان و مجموعه‌های موجود آن نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

دبیری درباره ابتکارش برای طراحی روی ظروف کاربردی توضیح داد: کسانی که کارهای من را دنبال کرده‌اند می‌دانند که من در کنار نقاشی‌هایم، به هنرهای کاربردی هم در حاشیه پرداخته‌ام.

این هنرهای کاربردی در واقع سنت تاریخی هنر ایران است که روی فرش، یراق‌آلات اسب، ظروف سرامیکی مثل بشقاب و ... همیشه بوده است اما سالهاست که دیگر کسی به فکر این هنر سنتی نبوده است.

دبیری با توجه به اهمیتی که برای هنرهای سنتی کاربردی ایران قائل است تاکنون مجموعه‌هایی همچون سرامیک‌ها،‌نمدها، گبه‌ها، کاشی‌ها و ... را کار کرده است و این مجموعه اخیر نیز در راستای همین توجه‌ها ارائه می‌شود.

نمایشگاه آثار طراحی بهرام دبیری با انتخاب،‌ اجرا و تولید روزبه دبیری روی ظروف مختلف کاربردی روز جمعه ۱۹ اسفندماه سال جاری در گالری گلستان گشایش خواهد یافت و تا ۲۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 162576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز