سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه اول اسفند با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس موافقت کردند.

نوین‌سازی شیوه اخذ رأی و شمارش آرا، یک مرحله‌ای‌ شدن انتخابات مجلس از جمله نتایج این مصوبه است که در صورت تصویب نهایی آن اعمال خواهد شد.

مخالفین این طرح تبعیض‌آمیز ‌بودن برگزاری یک‌مرحله‌ای و همچنین مغایرت با لایحه مجامع انتخابات را از جمله دلایل مخالفت خود اعلام کردند اما 132 نماینده از 206 نماینده حاضر در جلسه به این طرح رأی مثبت دادند.

براساس تصمیم نمایندگان همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه‌های فاقد نماینده، همزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل 6 قانون اساسی انجام می‌شود.

تذکر به مسئولان اجرایی

برقراری امنیت در استان سیستان و بلوچستان، عملکرد خصمانه ژاپن در برخورد با پرونده هسته‌ای ایران و همچنین بلوکه‌کردن اموال 10 شرکت ایرانی، اعتراض به دولت سعودی درخصوص فعالیت‌های تفرقه‌افکنانه علمای درباری و وهابی نسبت به فتوای اخیر مفتی عربستان در مورد تخریب اماکن مقدس شیعیان و بررسی علل طرح سؤالات موهن و دور از شأن رسول اکرم(ص) در آزمون سیره نبوی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان از موارد حائز اهمیت در مذاکرات دیروز نمایندگان بود.

ابوترابی رئیس جلسه شد

محمدحسن ابوترابی‌فرد که به علت حضور حداد عادل و محمدرضا باهنر در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان پس از مدت‌ها از ابتدای جلسه اداره جلسه علنی دیروز را برعهده داشت در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران اجرای سیاست‌های اصل 44 با مقام معظم رهبری گفت: برای لبیک به رهبری باید اراده خود را در بودجه 86 نمایش دهیم و پا را از حد شعار فراتر بگذاریم. وی تاکید کرد برای اجرای اصل 44 اقدام شایسته‌ای انجام نشده است.

درخواست از احمدی‌نژاد

علی دیرباز نماینده بندرعباس در نطق پیش از دستور خود خطاب به رئیس جمهوری گفت: چرا استاندار هرمزگان را از استان محروم و نیازمند به وجود چنین شخصیتی گرفتید؟ مگر در شعارهای خود توزیع عادلانه امکانات را مطرح نکردید پس چرا چنین مدیر قابلی را به تهران منتقل کردید؟ لازم به ذکر است شیخ‌الاسلام، استاندار هرمزگان به عنوان مسئول دفتر رئیس جمهور جایگزین غلامحسین الهام شده است.

کد خبر 16255

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز