همشهری آنلاین: به دنبال انتشار گزارش انفجار در خطوط لوله نفتی استان الشرقیه عربستان سعودی، بهای نفت خام به بالاترین رقم در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.

نفت عربستان

به گزارش پرس تی وی، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمالی حدود ۱۲۷ دلار و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۱۰۹ دلار مبادله شد.

همچنین هر بشکه نفت خام سبک و شیرین در بازار نیویورک برای تحویل در ماه آوریل ۱۱۰.۵۵ دلار مبادله شد.

این در حالی است که نفت خام سبک و شیرین روز پنج شنبه (۱۱ اسفند، ۲ مارس) نیز با ۱.۷۷ دلار نسبت به روز چهارشنبه (۱۰ اسفند)، ۱۰۸.۸۴ دلار مبادله شده بود.

عصر پنج شنبه انفجار در شهر عوامیه در شرق عربستان سعودی، به خطوط نفتی اصلی یکی از بزرگترین تامین کنندگان بازارهای نفتی جهان آسیب وارد کرد.

این خطوط نفتی از منطقه بقیق آغاز و به ترمینال نفتی راس تنوره منتهی می‌شوند. روزانه از این ترمینال نفتی حدود شش میلیون بشکه نفت خام به بازارهای جهانی ارسال می‌شود.

هفته گذشته به دنبال توقف صادرات نفت خام ایران به برخی از کشورهای اتحادیه اروپا در واکنش به اعمال تحریم‌های این اتحادیه علیه تهران، بهای هر بشکه نفت خام به بالاترین رقم در نه ماه اخیر رسیده بود.

مهر هم در این زمینه نوشت: همزمان با افزایش بی سابقه بهای جهانی نفت به دنبال انتشار خبر انفجار در شاه لوله انتقال نفت عربستان، نفت ایران در بازار آسیا کماکان بیش از 122 دلار در هر بشکه به مشتریان خارجی تحویل داده می‌شود.

کد خبر 162288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز