گروه اقتصادی: وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارسال نامه به برخی خانواده‌های پردرآمد برای انصراف از دریافت یارانه نقدی خبر داد و گفت: مقدمات برای کلید زدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری مهیاست.

 جدی‌ترین چالش پیش روی دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها این است که آیا اقشار پردرآمد که نامه خود انصرافی را در روزهای آینده دریافت می‌کنند، حاضر به چشم پوشی از دریافت یارانه نقدی هستند؟ به گزارش ایرنا، سید‌شمس‌الدین حسینی تصریح کرد: همانند مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت‌ها در حساب خانوار صورت می‌گیرد اما حساب مسدود می‌ماند و برداشت از آن به زمان اصلاح قیمت‌ها موکول می‌شود. سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد:

گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول باید اطمینان خاطر برای خانواده‌ها ایجاد کنیم و حساب‌های آنها شارژ شود، این مسئله در سال‌جاری امکان‌پذیر است اما هنوز نهایی نشده است. حسینی تصریح کرد: مرحله دوم شامل اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی است که با یک فاصله زمانی با مرحله اول صورت خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد با اشاره به ارسال نامه‌های انصراف از دریافت یارانه به برخی خانوارهای پردرآمد گفت: انصراف از دریافت یارانه‌ در این مرحله اجباری نیست. آیا منظور حسینی این است که درصورت عدم‌انصراف پردرآمدها در مرحله بعد دولت اقدام به حذف یارانه نقدی آنها به‌صورت اجباری خواهد کرد؟ مسئولان دولتی امید دارند دست‌کم 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی به‌طور داوطلبانه انصراف دهند.

کد خبر 161154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز