همشهری آنلاین: میزان حمایت‌ها از ولادیمیر پوتین، نخست وزیر کنونی و کاندیدای ریاست جمهوری این کشور کاهش یافته و به زیر 50 درصد رسیده است؛ میزانی که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه وال‌استریت، این نظرسنجی که توسط مرکز دولتی "بررسی عقاید عمومی مردم روسیه" صورت گرفته، نشان داد که تنها 49 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از ولادیمیر پوتین، نخست وزیر این کشور حمایت می‌کنند و این در صورتی است که اگر انتخابات همین امروز (یکشنبه) برگزار شود.

 این در حالی است که میزان حامیان از پوتین هفته گذشته 52 درصد بود.

 به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، داده‌های یک مرکز نظرسنجی دیگر به نام "صندوق عقیده عمومی" نیز نشان داد که حمایت از پوتین 44 درصد در مقابل 45 درصد هفته گذشته است.

 نتایج نظرسنجی مرکز مستقل "لوادا" نیز مشخص کرد که حمایت‌ها از نخست وزیر روسیه 37 درصد است در حالیکه در دسامبر سال 2011 ، 36 درصد بوده است.

 روسیه در طول تاریخ خود پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق با تظاهرات ضد دولتی گسترده‌ای مواجه بوده است که در پی انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر سال 2011 این کشور را در برگرفت، چرا که ناظران انتخاباتی اعلام کردند در نتایج این انتخابات به نفع حزب حاکم این کشور، حزب "روسیه متحد" تقلب شده است. همچنین قرار است تظاهرات دیگری در چهارم فوریه برگزار شود.

 پوتین با وجود تظاهرات مخالفان همچنان رهبری قدرتمند باقیمانده به طوری که حزب کمونیست، نزدیکترین رقیب حزب حاکم، در نظرسنجی‌های اخیر تنها بین هشت تا 11 درصد آرا را به دست آورده است.

کد خبر 158690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز