جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحران ربودن یک هواپیمای خطوط هوایی موریتانی با دستگیری هواپیماربا و با سلامتی مسافران و خدمه پایان یافت.

به گزارش شبکه خبری الجزیره،یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوای موریتانی که بین نواکشوط پایتخت و شهر نواذیبو در شمال غرب این کشور درحر کت بود پس از ربودن به شهر لاس بالماس اسپانیا منتقل شد که در آنجا با دستگیری هواپیماربا این هواپیماربایی پایان یافت.

اداره امنیت موریتانی در بیانیه ای اعلام کرده هواپیماربایی با دستگیری هواپیماربا بدون آنکه به هیچ یک از71 سرنشین یا 9 خدمه آن آسیب وارد شود،پایان یبافت.

معاون کسنولگری موریتانی در شهر لاس بالماس اسپانیا اعلام کرده هواپیما ربا تبعه موریتانی نیست و اکنون ماموران امنیتی اسپانیا در باره انگیزه ها و خواسته هواپیما ربا تحقیق می کند.

در همین حال برخی دیگر از منابع خبری اعلام کرده اند هواپیماربا یک شهروند مغربی صحرایی الاصل مقیم نواکشوط است که پس از خودداری کنسول فرانسه در دادن ویزا ورود به فرانسه به او قصد داشته به زور وارد آن کشور شود.

همین منابع افزوده اند که این هواپیماربا ارتباطی با گروه های تروریستی ندارد و تنها هدفش دستیابی به پناهندگی سیاسی در فرانسه بوده است.

پس از اعلام هواپیماربایی دهها تن از بستگان مسافران برای اطمینان از سلامت آنها و دنبال کردن تحولات در برابر فرودگاههای نواکشوط ونواذیبو تجمع کردند.

کد خبر 15855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز