گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به رشد روزافزون استفاده از خودروهای شخصی به‌ویژه در تهران که روزانه 1200 تا 1300 خودرو به مجموع خودروهای شهر افزوده می‌شود، باید توسعه حمل‌ونقل عمومی اصل و مبنای همه اقدامات قرار گیرد.

حمل ونقل

سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مسابقه ساخت بزرگراه‌ها و ورود خودروهای جدید، محکوم به شکست خواهیم بود. تنها راهکار اصلی حل معضل ترافیک گسترش حمل‌ونقل عمومی و کاهش تمایل استفاده از خودروهای شخصی است که چنانچه این مهم محقق شود قادر خواهیم بود تا حد زیادی آلودگی هوای شهر را نیز کاهش دهیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طبق طرح جامع در تهران، معابر اصلی ساخته شده و بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی برای اتصال شبکه معابر محقق شده است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در حقیقت مدیریت شهری ضمن اهتمام برای توسعه شبکه راه‌ها، توجه کامل به توسعه حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل پاک را دارد اما هنوز تا رسیدن به حمل‌ونقل انسان‌محور فاصله داریم و باید اقدامات گسترده‌ای برای تحقق این مهم صورت گیرد.

وی افزود: در گذشته نگاه درستی بر شهر و شهروندان وجود نداشته و تهران به شهری خودرو محور تبدیل شده بود اما شعار مدیریت شهری اکنون شهری انسان‌محور و حمل‌ونقل انسان‌محور است؛ یعنی باید انسان‌ها و رعایت کرامت افراد اصل و مبنا قرار گیرد.

تشکری تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم حمل‌ونقل انسان‌محور را اجرایی کنیم، باید حمل‌ونقل عمومی و پاک را در شهر محقق کنیم.

کد خبر 158334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز