چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

گروه بورس: مدیر امور عرضه سهام سازمان خصوصی‌سازی از انجام توافق‌های اولیه برای واگذاری 124 شرکت زیرمجموعه وزارت نفت خبر داد.

سید مهدی عقدایی، مدیر عرضه سهام سازمان خصوصی با اعلام این خبر درباره آخرین جلسه سازمان خصوصی‌سازی با مسئولان  وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت نفت برای نهایی شدن فهرست شرکت‌های قابل واگذاری وزارت نفت گفت: فهرست شرکت‌های قابل عرضه وزارت نفت هنوز نهایی نشده است اما بر اساس توافقات اولیه 124 شرکت وزارت نفت باید درراستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی واگذار شوند.

وی افزود: ‌فهرست شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت تا پایان سال نهایی و برای تصویب به هیأت وزیران ارسال می‌شود.

عقدایی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده در این نشست قرار شد تا یک تیم کارشناسی متشکل از سازمان خصوصی‌سازی وزارت نفت و وزارت اقتصاد فهرست شرکت‌های قابل واگذاری را بررسی کنند تا پس از کار کارشناسی به هیأت وزیران ارسال شود.

وی در خصوص دلایل تأخیر در نهایی شدن فهرست وزارت نفت گفت: شرکت‌های وزارت نفت شرکت‌های خاصی هستند که باید بر روی آنها کار کارشناسی انجام شود.

در این باره اسماعیل غلامی معاون آماده‌سازی و امور شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی نیز گفت: در نشستی که با حضور وزیر نفت و وزیر اقتصاد برگزار شد فهرست شرکت‌های قابل واگذاری وزارت نفت بررسی شد اما این فهرست نهایی نشد.

غلامی در خصوص دلایل نهایی نشدن این فهرست گفت: یک‌سری مسائل در مورد این شرکت‌ها وجود دارد؛ به‌طور مثال برخی از آنها بدهی‌هایی دارند و یا این‌که برنامه طرح توسعه دارند.

عرضه فولاد مبارکه

مدیر امور عرضه سهام سازمان خصوصی‌سازی همچنین از تکمیل نبودن مدارک شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: اسناد و مدارکی که شرکت فولاد مبارکه به بورس ارسال کرده است نواقصی دارد که باید ظرف روزهای آینده تکمیل شود.

وی درباره زمان عرضه سهام این شرکت گفت: به محض تکمیل شدن مدارک درخواستی سازمان بورس و اوراق بهادار ظرف 2 هفته سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود.بر اساس پیش‌بینی وی سهام فولاد مبارکه قطعاً‌ تا پایان سال جاری در بورس عرضه می‌شود.

تکمیل فهرست وزارتخانه‌ها

سید مهدی عقدایی همچنین از تکمیل شدن فهرست شرکت‌ها قابل واگذاری تمامی وزارتخانه‌های  خبر داد و گفت: فهرست شرکت‌های زیرمجموعه‌ تمامی وزارتخانه‌‌ها که سهام آنها باید بر اساس اصل 44 واگذار شوند تکمیل شده و سازمان خصوصی‌سازی هم‌اکنون در حال بررسی آنها است.

وی افزود: در حال حاضر 1200 شرکت دولتی در این‌باره شناسایی شده که سهام آنها باید واگذار شود.

کد خبر 15772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز