گروه اجتماعی: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، فداحسین مالکی در بازدید از مرکز ملی مطالعات اعتیاد وابسته به دانشگاه تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: مبحث تحقیقات در سیاست‌های کلان نظام در مبارزه با مواد مخدر تصویب شده و ما خواستار گسترش همکاری بین ستاد و دانشگاه‌ها در امر تحقیقات، آموزش ، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب هستیم.

رابطه اعتیاد تزریقی با بیماری‌‏های عفونی

از سوی دیگر مدیرکل دفتر کاهش اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد: اعتیاد تزریقی رابطه مستقیمی با بروز برخی بیماری‌‏های عفونی نوپدید دارد.

فرید براتی‌‏سده گفت: بیماری‌‏هایی مانند ایدز و هپاتیت، رابطه مستقیمی با اعتیاد تزریقی دارد و بیشترین آمار افراد مبتلا به ایدز را، معتادان تزریقی تشکیل می‌‏دهند.

وی افزود: کنترل اعتیاد و بیماری‌‏های مذکور باید در کنار یکدیگر انجام شود و اقدامات درمانی در دو حوزه صورت گیرد. به گفته براتی، بی‌‏توجهی به هر یک از دو حوزه، مشکلات زیادی بوجود آورده و طرح‌‏ها و برنامه‌‏ها را ناتمام می‌‏گذارد.

وی تصریح کرد: نهادهای ذیربط باید برای کنترل این معضلات اقدام کنند و برنامه‌‏های خود را با توجه به هر دو زمینه طرح‌‏ریزی کنند.

مدیرکل دفتر کاهش اعتیاد سازمان بهزیستی یادآور شد: کنترل اعتیاد و برخی بیماری‌‏های نوین، نیازمند همکاری نهادهای زیادی است که اگر هر کدام را حذف کنیم، برنامه کنترل ناقص می‌‏ماند.

کد خبر 15761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز