همشهری‌آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای ایران و بیان اینکه دشمنان با ترور نمی‌توانند راه پیشرفت جمهوری اسلامی را متوقف کنند از نگرانی دبیرکل سازمان ملل و اربابان آمریکایی و صهیونیستی وی از اقتدار مقاومت ابراز خرسندی و خوشبختی کرد.

سید حسن نصرالله در پایان مراسم عزاداری باشکوه شیفتگان حسینی در اربعین سالار شهیدان جهان، حضرت امام حسین(ع) که در بعلبک برگزار شد، خطاب به دشمنان مقاومت گفت: آیا ما را به مرگ تهدید می‌کنید در حالی که ما فرزندان حسین(ع) و زین العابدین(ع) هستیم، ما فرزندان رسول خدا، بدر و خیبر و حنین و کربلاییم و از مردن نمی‌هراسیم.

وی افزود : به کسانی که علیه امت و مقدسات آنها توطئه می‌چینند اعلام می‌کنیم، هر چه مکر و نیرنگ و تلاش کنید، هرگز نخواهید توانست یاد ما را محو کنید.

نصرالله با تاکید بر آمادگی کامل رزمندگان مقاومت خاطرنشان کرد: امروز با قاطعیت و یقین و اطمینان تاکید می‌کنم همچنان به گزینه مقاومت و شیوه مقاومت، راه مقاومت و سلاح آن چنگ زده‌ایم و آن را رها نخواهیم کرد.

نصرالله خاطرنشان کرد : این گزینه، این راه، این سلاح در کنار ارتش و ملت، تنها ضامن امنیت لبنان و حامی کرامت و حاکمیت و تمامیت ارضی آن است.

وی در واکنش به اظهارات روز گذشته دبیرکل سازمان ملل متحد که از قدرت مقاومت به رهبری حزب الله ابراز نگرانی کرد گفت: روز گذشته وقتی شنیدم بان کی مون (دبیرکل سازمان ملل متحد) گفته است از قدرت ویژه حزب الله نگران است، ابراز خرسندی و خوشبختی کردم.

وی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: نگرانی تو جناب دبیرکل، ما را مطمئن و سعادتمند می‌کند، آنچه برایمان مهم است، اینکه تو و آمریکا، اسرائیل و کسانی که همراه تو هستند نگران باشند.

نصرالله گفت: تنها دغدغه ما این است که مردم و بزرگ و کوچک ما اطمینان خاطر داشته باشند، در لبنان مقاومتی وجود دارد که هرگز اجازه نخواهد داد اشغالگری جدید به وجود آید و کرامت و عزت مردم مخدوش شود، این مسئله سبب می‌شود تا ما اطمینان خاطر داشته باشیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: به بان کی مون و تمام جهان می‌گویم این مقاومت جهادی مسلحانه با قدرت و اقتدار و در آمادگی کامل ادامه خواهد یافت.

نصرالله در ادامه به مذاکرات خفت بار و بیهوده سازش اشاره کرد و گفت: چند دهه دل بستن به اتحادیه عرب، سازمان ملل متحد، شورای امنیت و اتحادیه اروپا چه نتیجه ای داشته است؟ فلسطین همچنان تحت اشغال است، ده هزار فلسطینی در زندان‌های اشغالگران هستند و میلیون‌ها فلسطینی آواره اند و صهیونیست‌ها قدس متعلق به مسلمانان و مسیحیان را زیر گام‌های خود آلوده کرده‌اند.

اما مقاومت لبنان که به خدا ایمان دارد و بر بازوهای مردان خود تکیه دارد، توانسته سرزمین تحت اشغال را آزاد کند، مقاومت غزه و عراق، آزادی را محقق کرد.

وی افزود: اما عجیب است که بعد از این همه دستاوردهای تاریخ مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق، برخی می‌آیند و درباره شیوه مقاومت با ما مناقشه می‌کنند.

نصرالله گفت: ما با هرگونه گفتگو برای خلع سلاح مقاومت مخالفیم و به کسانی که بر این مسئله دل بسته‌اند می‌گویم، در اوهام و خیالات به سر می‌برید و هرگز نمی‌توانید این کار را (خلع سلاح مقاومت) انجام دهید.

وی درعین حال اظهار داشت: ولی با گفتگو برای وضع راهبرد دفاعی چه در سطح ملی یا به طور دوجانبه یا سه جانبه آمادگی داریم.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ما اهل گفتگو هستیم زیرا ما اهل منطق و دلیل و برهان هستیم نه اهل شعار و بیراهه گویی.

نصرالله در خصوص روند آشتی فلسطینی گفت: دشمنان این امت، تلاش‌های آشتی فلسطینی را از بین می‌برند زیرا آنها خواهان دودستگی و جدایی میان ملت‌ها در کشورهای عربی و اسلامی هستند.

وی تاکید کرد : هر روز که می گذرد، ثابت می‌شود که هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد.

نصرالله در خصوص اوضاع سوریه گفت: همه تلاش‌ها باید بر پایان دادن به بحران سوریه متمرکز شود، ما خواهان بازگشت آرامش و ثبات و بر زمین گذاشتن سلاح و حل مسائل از راه گفتگو هستیم.

به گزارش مهر،‌ دبیرکل حزب الله با اشاره به تاثیرگذار بودن اوضاع سوریه بر اوضاع لبنان افزود: از مخالفان سوری می‌خواهم به درخواست‌های اسد برای گفتگو پاسخ مثبت دهند و برای تحقق اصلاحات همکاری کنند.


دبیرکل حزب الله در خصوص امام موسی صدر اظهار داشت: یاد امام مقاومت، امام موسی صدر و برادرانش را گرامی می‌داریم و از گام‌های دولت لبنان و هیئت رسمی اعزامی به لیبی حمایت می کنیم.

وی افزود: از برادران در لیبی که آمادگی خود را برای تعامل جدی با این پرونده نشان داده‌اند، تشکر می‌کنم.

کد خبر 157165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز