همشهری آنلاین: دو شهروند اردنی در اعتراض به شرایط سخت معیشتی و فساد در این کشور خودسوزی کردند.

احمد مطارنه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از بی بی سی عربی، ناصر شدید خبرنگار این شبکه در امان گفت: این فرد پیش از خودسوزی در پیامی به ملک عبد الله پادشاه اردن گفت در اعتراض به فساد و پارتی بازی خود را در مقابل دربار به آتش خواهد کشید.

علاء المطارنه پسر این شهروند تصریح کرد:«او1200 دینار اردنی حقوق می‌گرفت. آنان (مدیرانش) بدون هیچ علتی وی را پیش از موعد بازنشسته کردند در حالی که همیشه گزارش‌های ارزیابی نحوه کارش مثبت بودند».

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: احمد مطارنه 1700 دلار دریافت می کرد ولی پس از بازنشستگی حقوق وی سیصد دلار شد،با این حقوق خیلی دشوار است هزینه یک خانواده تامین شود».

گزارشگر این شبکه با اشاره به این که شهروند دیگری به نام یاسین الزعبی که بیش از بیست سال سن داشت هم خود را به آتش کشید، تصریح کرد: وی معلم در مدرسه دولتی بود و به علت شرایط بد معیشتی به این اقدام دست زد.

حسین الخزاعی استاد علوم سیاسی تصریح کرد: «شهروند اردنی در شرایط ناامید کننده به سر می‌برد. فقر، بیکاری، ظلم، اقدامات تبعیض آمیز و نبود عدالت باعث شد که مردم به خودکشی رو بیاورند».

ناصر شدید در پایان گزارش خود با اشاره به این که دستگاه‌های امنیتی اردن درباره افزایش میزان خودکشی اظهار نظر نکردند، خاطرنشان کرد: روانشناسان و جامعه شناسان فقر و ظلم را عامل افزایش میزان خودکشی دانسته اند، عواملی که باعث شد نظام‌های حاکم در برخی کشورهای عربی سرنگون شود.

کد خبر 157064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز