سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در مراسم اهدای جوایز بخش جنبی جشنواره فیلم فجر دو فیلم «مینای شهر خاموش» و «خون بازی» بیشترین جوایز را از سازمانها، نهادها و وزارتخانه‌ها گرفتند.

مراسم اهدای جوایز بخش «تجلی اراده ملی»  دوشنبه شب  در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد و پس از«مینای شهرخاموش» و «خون بازی»، «دست‌های خالی»، «‌اخراجی‌ها» و «پا برهنه در بهشت» هر یک برنده  سه جایزه از نهادهای مختلف شدند. 

در این مراسم دفتر امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه‌اش را به فیلم «روز بر می‌آید» به کارگردانی بیژن میرباقری اهدا و قوه قضاییه نیز از مریلا زارعی برای بازی در فیلم‌ «دست‌های خالی» تقدیر کرد.

زارعی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من به عنوان یکی از معترضین به داوری جشنواره فیلم فجر به نمایندگی گروه تولید فیلم که به واقع دست خالی به خانه رفت و دیده نشد، این جایزه را دریافت می‌کنم.

ناجی هنر «قفل ساز» را به خاطر نقش مثبت پلیس در آن برگزید و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هم جوایزی را به سه فیلم «پابرهنه در بهشت»، «آرامش در میان مردگان» و همچنین«پاداش سکوت» به عنوان فیلم اول داد.

«روز باران» به عنوان فیلم برگزیده جشنواره روستا معرفی شد.

ده‌نمکی پس از برگزیده شدن «اخراجی‌ها» از سوی مؤسسه گل آقا  گفت: طنز را از مرحوم صابری یاد گرفتم گرچه در قطب سیاسی دیگری کار می‌کردیم و ایشان در صفحات مجله‌شان علیه ما کاریکاتور می‌کشیدند و ما هم در صفحات نشریه‌مان علیه دوستان ایشان می‌نوشتیم.ولی هر چه می‌گذرد جالی خالی‌اش را احساس می‌کنم و اگر بود، کاریکاتور خوبی از جشنواره می‌کشید. بالاخره یکی باید باشد که سر به سر این مسئولان بگذارد.

دو فیلم «خون بازی» و «اخراجی‌ها» برگزیده مؤسسه آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بودند و مترو هم «سنتوری»، «قفل‌ساز» و«ساعت 25 »را برگزید.

ابوالقاسم طالبی بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: اسم فیلم ما «دست‌های خالی» است، اما دست ما خالی نیست و می‌گوییم در مقابل ائمه حق دست ما خالی است. اما در مقابل مدیران ضعیف دستمان باز است.

کیومرث پوراحمد نیز گفت: من در سالی سیمرغ بهترین فیلمنامه را گرفتم و در جواب خبرنگاری که پرسیده بود به حق‌تان رسیدید گفتم: مگر سرگردنه است که حق بگیریم. من هم اعتراض دارم و می‌گویم در جشنواره آینده 685 سیمرغ جور کنید تا همه به حق‌شان برسند! سازمان مالیاتی کشور با اهدا 30 سکه به امیرشهاب رضویان فیلم «مینای شهر خاموش» را برگزید.

مجمع فیلم و عکس دانشجویان کشور هم در این مراسم سه برگزیده معرفی کرد و جوایزی را به فیلم‌های «خون بازی»، «پابرهنه در بهشت» و فیلمنامه‌ «مینای شهر خاموش» اهدا کرد. «پا برهنه در بهشت» برگزیده ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر بود و مدیریت هنری ارتش جمهوری اسلامی نیز به فیلم «روز سوم»و عبدالرضا اکبری بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» جایزه داد.

در پایان این مراسم علیرضا رضاداد در سخنان کوتاهی اظهار داشت: حرف‌هایی داشتم که آقای جلوه گفتند امشب آنها را مطرح نمی کنم اما از آقای لطیفی و خانم بنی‌اعتماد خواهش می‌کنم یک نمایش اختصاصی برای دو فیلم «روز سوم » و «خون بازی» بگذارند، سالن آن را هم من فراهم می‌کنم، تا خانم زارعی یک بار دیگر با دقت بازی باران کوثری را که سیمرغ گرفتند ببینند و بعد قضاوت کند حق داشته است یا نه.

کد خبر 15679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز