وزیر صنعت، معدن و تجارت در باره تدابیر بانک مرکزی برای کاهش التهابات بازار ارز گفت: اخیرا جلسات مشترکی بین کارشناسان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی برگزار شده و نتایج آن به‌زودی پس از تایید نهایی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

مهدی غضنفری در حالی از اعلام تدابیر  بانک مرکزی خبر داده که چند روز قبل محمود بهمنی به صراحت اعلام کرد دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز رسانه‌ای نخواهد شد.

با این حال وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز اطمینان از تاثیر برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت بهبود نرخ ارز گفت: منتظر هستیم تا بانک مرکزی پس از بررسی نهایی تدابیر را اعلام کند و مطمئنم دراین صورت بازار ارز به‌زودی به سمت آرامش حرکت خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری شاتا وی با بیان این جمله که طبیعی است همه تصمیمات و اجرای آنها با محوریت بانک مرکزی و مدیریت مؤثر آن بانک اجرایی خواهد شد، افزود: خوشبختانه به هیچ وجه در کشور کمبود منابع ارزی وجود ندارد.

نشست ویژه مجلس درباره ارز تشکیل نشد

اما اظهارنظر انتقادی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در واکنش به عدم‌حضور رئیس‌کل بانک مرکزی در نشستی که قرار بود به‌صورت غیرعلنی درباره نوسان شدید نرخ ارز برگزار شود، باعث تشدید ابهام‌ها درباره ماندن یا نماندن محمود بهمنی در ساختمان فیروزه‌ای بانک مرکزی شد.

نایب رئیس مجلس امروز با اشاره به تصمیم مجلس برای برگزاری جلسه غیرعلنی رسمی با حضور مسئولان اجرایی گفت: قرار بود در پایان جلسه روز یکشنبه با حضور مسئولان اجرایی موضوع سیاست‌های پولی و تشنج در بازار پولی را بررسی کنیم اما رئیس‌کل بانک مرکزی هنوز در مجلس حضور پیدا نکرده است.

باهنر تصریح کرد: برخی دوستان می‌گویند حضور ایشان در مجلس بعید است، یا شاید ایشان از حضور در مجلس منع شده است به هر حال عدم‌حضور بهمنی به هر دلیلی که باشد، مجلس نسبت به عدم‌حضور ایشان توجیه نیست و وقتی مجلس از مسئول اجرایی دعوت می‌کند وی مکلف به اجابت درخواست مجلس است.

امروز قیمت دلار باز هم افزایش یافت و باعث شد تا سایر ارزهای معتبر هم همین روند را در پیش بگیرند. هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران روز گذشته 1650، هر یورو 2100 و هر پوند 2600تومان قیمت خورد.

کد خبر 156597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز