گروه حوادث: قاضی دادگاه بعثت در ادامه رسیدگی به اتهامات آدم ربایی و سرقت در پرونده اعضای باند موسوم به باغ خرمالو، 5 عضو این باند را که تعدادی از آنها قبلا در دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شده بودند، را به تحمل 120 سال حبس و 320 ضربه شلاق محکوم کرد.

بر اساس حکم قاضی صفوی- رئیس شعبه 1147 مجتمع قضایی بعثت که مسئولیت رسیدگی به بخش دوم اتهامات اعضای باند مخوف (باغ خرمالو) را دارد، متهمان ردیف اول تا پنجم هر یک به اتهام آدم‌ربایی به 15 سال زندان و 4 متهم ردیف اول به اتهام سرقت مقرون به آزار به تحمل 10 سال زندان، 70 ضربه شلاق و رد مال در حق شکات و متهم ردیف پنجم به اتهام معاونت در سرقت مقرون به آزار به 6 سال زندان و 40 ضربه شلاق محکوم شدند.

این حکم در حالی صادر شده است که تعدادی از این متهمان در آبان‌ماه امسال به اتهام تجاوز به عنف از سوی قضات شعبه 77 دادگاه کیفری استان به اعدام و زندان‌های طولانی مدت محکوم شده بودند.

متهمان این پرونده با حضور در شعبه 1147 مجتمع قضایی بعثت در آخرین دفاعیات خود ربودن و سرقت پول و طلاهای دختران و زنان جوان را در باغ خرمالو قبول کرده و مدعی شدند تنها به انگیزه سرقت طعمه‌های خود را به باغ خرمالو کشانده‌اند.

اعضای این باند متهمند، با سوار کردن زنان و دختران جوان به عنوان مسافر، آنها را ربوده و پس از انتقال به یک باغ خرمالو در جاده کرج و سرقت اموالشان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند که با وجود اعتراف اعضای باند به 23 فقره ربودن زنان و دختران جوان تنها ، 5 زن و دختر جوان در دادگاه کیفری استان حاضر شده و به طرح شکایت پرداختند، این در حالی است که در دادگاه بعثت بعضی از شکات از ترس آبرویشان با شکایت تلفنی از قاضی درخواست اشد مجازات کرده بودند.

کد خبر 15616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز