لیگ ‌برتر کشتی آزاد به جای یک قهرمان، 2قهرمان نیم‌فصل داشت. در پایان مرحله رفت دور مقدماتی، اتفاق جالب، قهرمانی و صدرنشینی تیم‌های سرمربی و مربی تیم ملی در دو‌سوی جدول بود.

کشتی

در گروه اول این رقابت‌ها که 5تیم پیشگامان آسانسور مازندران، آبفای زنجان، خونه‌به‌خونه بابل، شهرداری ملایر و نفت تهران حضور داشتند، تیم‌تازه وارد خونه‌به‌خونه با سرمربیگری غلامرضا محمدی و در اختیار داشتن کشتی‌گیران برجسته‌ای چون رضایزدانی، مهدی‌تقوی، محمدرضا آذرشکیب، احسان لشگری، جمال میرزایی، مسعود اسماعیل‌پور، فرزاد جعفری (دارنده مدال طلای مسابقات آزمایشی المپیک لندن) و 2کشتی‌گیر سرشناس روس به نام‌های «اوپان سات» و «ایربک فارنیف» با قاطعیت با 4برد پیاپی درصدر ایستاد.

در گروه روبه‌رو نیز دیگر تیم تازه‌وارد ثامن‌الحجج‌(ع) سبزوار با سرمربیگری محسن کاوه، مربی تیم ملی درست شرایطی مشابه با تیم خونه‌به‌خونه بابل داشت و تمامی تیم‌های هم‌گروهش را شکست داد. در این گروه تیم‌های صنعت برق گلوگاه، سایپای شمال، نیروی زمینی تهران و تله‌کابین گنجنامه همدان هم حضور دارند.البته با شروع دوربرگشت، تیم‌های خونه به خونه و ثامن‌الحجج(ع) توانستند خیلی زود صدرنشینی و حضورشان در مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کنند.

رویارویی محمدی و کاوه در فینال بسیاری معتقدند که به احتمال 90درصد دیدار پایانی رقابت‌های این فصل را 2تیم خونه‌به‌خونه و ثامن‌الحجج‌(ع) برگزار می‌کنند؛ دیداری که پس از سال‌ها درکنارهم بودن در تیم ملی و رقابت‌های باشگاهی، سرمربی و مربی تیم‌ملی را پس از کناره‌گیری‌شان از تیم نفت تهران رودر روی هم قرار خواهد داد. همین موضوع می‌تواند جذابیت مسابقه‌ نهایی را دوچندان سازد. در حال حاضر هنوز وضعیت تیم‌های دوم گروه‌های دوگانه در آستانه هفته‌های پایانی لیگ‌برتر کشتی مشخص نیست.

اوج بی‌ثباتی

اوج‌ بی‌ثباتی در لیگ‌های رشته‌های مختلف ورزشی را در ورزش سنتی کشتی می‌توان دید. لیگ کشتی آزاد به‌رغم سابقه ای نزدیک به یک دهه همواره و در هر دوره شاهد ورود و خروج تیم‌های بسیاری بوده است؛ این بی‌ثباتی حتی باعث شده تا تیم‌های قهرمان هر دوره نیز بلافاصله با گذشت یک‌سال صحنه رقابت‌های باشگاهی را ترک کنند و در مجموع مسئولان برگزاری لیگ کشتی در طول سال‌های اخیر هرگز نتوانسته‌اندضوابط خاصی را بر رقابت‌های لیگ برتر حاکم سازند. در همین فصل جاری به جز 3تیم نفت تهران، نیروی زمینی و شهرداری ملایر، 7تیم، نخستین فصل حضورشان را در لیگ برتر تجربه می‌کنند و همین موضوع خود نشانگر همه واقعیت‌ها در مورد تیم‌هایی است که یک روزه می‌آیند و یک‌شبه پرونده‌شان بسته می‌شود.

کد خبر 155151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز