گروه حوادث: 2 مرد افغانی که با استفاده از فاکتورهای جعلی، دست به فروش طلاهای قلابی می‌زدند، دستگیر شدند.

حوادث

16 آذرماه، مرد طلافروشی با کلانتری 114 تهران تماس گرفت و مدعی شد که او و همکارانش 2 افغانی را به جرم فروش طلاهای تقلبی دستگیر کرده‌اند. به‌دنبال این تماس، ماموران راهی طلافروشی مورد نظر شدند و با دستگیری2 جوان افغانی، به تحقیق از صاحب مغازه پرداختند. این مرد توضیح داد: داخل طلافروشی در حال مرتب‌کردن ویترین بودم که این دو جوان وارد مغازه شدند و با نشان دادن یک رشته زنجیر و فاکتور خرید آن، گفتند که قصد فروش آن را دارند.

در نگاه اول به هیچ عنوان تقلبی بودن زنجیر قابل تشخیص نبود اما من طبق عادت همیشگی زنجیر طلا را امتحان کردم و متوجه شدم تعداد زیادی از بندهای زنجیر از جنس طلا نیست. این در حالی بود که مردان جوان مدعی بودند که زنجیر را از یک طلافروشی خریداری کرده‌اند. وی ادامه داد: به آرامی موضوع را با همکارم در میان گذاشتم و او نیز از مغازه خارج شد و ماجرا را به پلیس و کسبه محل اطلاع داد. بعد با کمک کسبه، این دو جوان را دستگیر کردیم و منتظر ماندیم تا پلیس سر برسد. بعد از اظهارات مرد طلافروش، هردو متهم که صادق و داوود نام دارند به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها گفتند:

از چندی پیش، به پیشنهاد یکی از همسایگانمان به نام علی شروع به فروش طلای تقلبی به طلافروشی‌ها کردیم. علی برای ما طلای تقلبی و فاکتور جعلی تهیه می‌کرد و ما هم وظیفه داشتیم که طلاها را به طلافروشی‌ها برده و به فروش برسانیم. با این اعترافات، ماموران علی را که یک مجرم سابقه‌دار بود و پیش از این هم به جرم کلاهبرداری و فروش سکه‌های تقلبی راهی زندان شده بود، دستگیر کردند و به پایگاه ششم آگاهی انتقال دادند. درحالی‌که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، صاحب 2 طلافروشی دیگر هم به اداره آگاهی رفتند و شکایات مشابهی را مطرح کردند. آنها با شناسایی متهمان افغانی گفتند که این دو مرد با مراجعه به مغازه آنها، مقداری طلای قلابی را با فاکتور جعلی به آنها فروخته‌اند. سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت:

از آنجا که احتمال می‌رود متهمان به افراد دیگری هم با همین شگرد طلای قلابی فروخته باشند، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها از سوی قاضی پرونده صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 155051
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز