همشهری آنلاین: سخنگوی طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه میزان پرداخت یارانه نقدی در مرحله دوم هنوز مشخص نیست، از عدم خوشه‌بندی دهک‌ها در مرحله دوم خبر داد.

فرزین

محمدرضا فرزین در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد طرح تحول اقتصادی در اجرایی شدن مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها شناخت و شناسایی دهک‌های جامعه برای دریافت یارانه نقدی بوده است گفت: در مرحله دوم با سیستم اتخاذ شده که از طریق سازمان هدفمندی اجرا می‌شود و با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط همچون مرکز آمار و سایر دستگاه‌های دیگر نسبت به حذف دهک‌های بالای جامعه در طرح هدفمندی اقدام خواهد شد.

 معاون وزیر اقتصاد همچنین در خصوص افزایش یارانه نقدی در مرحله دوم اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: باید نتایج مرحله اول مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس جزئیاتی که بعد اعلام خواهد شد در فاز دوم نسبت میزان پرداخت یارانه نقدی تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

 وی در خصوص اصلاح قیمت‌ها در فاز دوم نیز اظهار داشت: باید باز توزیع یارانه‌ها متناسب با قدرت خرید مردم باشد لذا امکان اصلاح قیمت در فاز دوم بر این اساس اجرا خواهد شد و جزئیات آن اعلام می‌شود.

 این مقام مسئول در ستاد طرح تحول اقتصادی همچنین با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت در مرحله دوم همزمان با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی صورت خواهد گرفت گفت: در مرحله اول اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها این روش عملیاتی شد و ارزیابی آن مثبت بود لذا در مرحله دوم نیز این امر اجرا خواهد شد.

کد خبر 154626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز