گروه ورزش- کریم اعظمی: جواد نکونام هافبک ایرانی باشگاه اوساسونا فصل نسبتا خوبی را در رقابت‌های لالیگا پشت سر گذاشته است.

فوتبال

او با اینکه چند بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما تا اینجا 5 گل در لیگ و جام حذفی زده و پنالتی‌زن اول اوساسونا هم محسوب می‌شود. نکونام که  در ترکیب تیمش مقابل ویارئال قرار خواهد گرفت در مورد شرایط خودش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

  • از گلزنی مقابل آلمریا در جام حذفی شروع کنیم. این چندمین گلی بود که در این فصل زدی؟

امسال در مجموع 10 بازی برای اوساسونا انجام دادم که 5 گل زدم و این آمار خوبی است. در چند بازی هم متأسفانه به‌دلیل محرومیت و مصدومیت غایب بودم.

  • زدن 5 گل برای یک هافبک راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد، درست است؟

من در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنم و مطمئنا راضی‌کننده است. تا اینجا 4 گل در لالیگا زده‌ام و یک گل در جام حذفی. خودتان می‌توانید از لحاظ آماری عملکرد مرا با دیگر هافبک‌های دفاعی حاضر در اسپانیا مقایسه کنید.

  • تا قبل از شروع هفته شانزدهم در رده هفتم هستید. مثل اینکه امسال خوب نتیجه می‌گیرید؟

تیم ما هر سال به این فکر می‌کند که جایگاه مناسبی را به دست آورد و از پایین جدول دور باشد. امسال هم در تلاش هستیم که در میانه بالایی جدول باشیم و این برای ما راضی‌کننده است. در جام حذفی هم تا جایی که امکان دارد می‌خواهیم بالا برویم. به هر حال در تمامی دنیا جام حذفی، جام شگفتی‌هاست.

  • راستی هفته قبل ال‌کلاسیکو را دیدی؟

بله، واقعا بازی خوبی بود. کار بارسا بعد از گلی که خورد خیلی سخت شد ولی آنها باز هم برتری خود را مقابل رئال مادرید ثابت کردند. اگر رئال می‌برد اختلافش با بارسا 9امتیاز می‌شد و می‌توانست خیلی به قهرمانی امیدوار باشد.

  • به‌نظر تو کدام‌یک از این دو تیم قهرمان می‌شوند؟

از حالا نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید جلوتر برویم تا راحت‌تر بتوان نظر داد. من که دوست دارم بارسا قهرمان شود ولی رئال امسال واقعا تیم خوبی است.

  • در کل کشور اسپانیا رئال پرطرفدارتر است یا بارسلونا؟

راستش را بخواهید به‌طور دقیق نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم بارسلونا طرفداران بیشتری در دنیا دارد.

  • از وضعیت خود در اوساسونا راضی هستی؟

خدا را شکر می‌کنم که الان سالم هستم. من چند بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادم و همانطور که گفتم امسال 4 گل در لالیگا و یک گل در جام حذفی زدم.

  • تا کی قصد داری در اسپانیا بازی کنی؟

نمی دانم، ولی می‌خواهم تا زمانی‌که خوب بازی می‌کنم در اسپانیا بمانم. من دوست دارم در اروپا فوتبال بازی کنم ولی اگر قرار باشد ذخیره باشم، مطمئن باشید که نمی‌مانم. من حاضر نیستم به هر قیمتی که شده در اروپا بمانم و می‌خواهم یک فوتبالیست مفید و تاثیرگذار باشم.

  • جزو آن دسته از بازیکنانی هستی که سال‌های آخر فوتبالت را در کشورهای عربی سپری کنی؟

آینده که قابل پیش‌بینی نیست ولی اگر شرایط فوتبال ایران خوب باشد دوست دارم در کشور خودم بازی کنم. فوتبال ایران همچنان دو قطبی است و به‌عنوان مثال اگر بخواهی در استقلال یا پرسپولیس مربیگری کنی، حتما باید در این دو تیم سابقه بازی داشته باشی.

  • مگر قصد مربیگری داری؟

بله. من بعد از پایان فوتبالم می‌خواهم مربیگری کنم و به این کار علاقه دارم.

  • فکر می‌کنی مربی بزرگی شوی؟

نمی دانم.

  • بالاخره بعد از بازگشت به فوتبال در پرسپولیس بازی می‌کنی یا استقلال؟

برای من سخت است که در یک تیم معمولی بازی کنم به همین دلیل بعد از بازگشت به فوتبال ایران در یکی از این دو تیم بازی خواهم کرد.

  • می‌گویند تو استقلالی هستی؟

آنهایی که با من ارتباط نزدیکی دارند می‌دانند که از قدیم طرفدار کدام تیم بودم. اگر قسمت بود به ایران برمی‌گردم و در تیم محبوبم بازی می‌کنم. آن زمان هم اسم تیم مشخص می‌شود که استقلال است یا پرسپولیس.

  • در روزهای اخیر بحث حضور مصطفی دنیزلی در پرسپولیس مطرح است. تو در پاس با او کار کردی؛آیا دنیزلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

دنیزلی اگر بیاید به فوتبال ایران خدمت خواهد کرد و حضورش برای این فوتبال مفید است. یکی از دلایل پیشرفت فوتبال من مصطفی دنیزلی بود و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. من از همان ابتدای فوتبالم تا الان با مربیان زیادی کار کرده‌ام که همه آنها در پیشرفتم نقش زیادی داشتند و فقط یک مربی بود که هیچ تأثیری در بازی من نداشت. من با ذوالفقارنسب، یاوری، قاسمپور، همایون شاهرخی و فرهاد کاظمی کار کرده‌ام.

  • خیلی‌ها می‌گویند استقلال امسال قهرمان لیگ می‌شود؛ نظر تو چیست؟

از حالا نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. شما دیدید که استقلال شهرآورد را برد ولی به صنعت نفت باخت. فشردگی بازی‌ها بالاست و تیم‌ها واقعاً خسته می‌شوند. در این میان هر تیمی که نیمکت قوی‌تر و بازیکنان با کیفیت‌تری داشته باشد قهرمان خواهد شد. به‌نظر من استقلال تا حالا خوب کار کرده ولی فکر می‌کنم سپاهان هم مدعی است. اگر دنیزلی بیاید پرسپولیس هم مدعی خواهد شد و ذوب‌آهن و تراکتورسازی هم می‌توانند مدعی باشند.

کد خبر 154077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز