گروه اقتصادی: وزیر صنایع ومعادن وعده داد خط تولید گوشی تلفن همراه درداخل هفته جاری راه اندازی می‌شود و گوشی ساخت داخل تا پیش از پایان سال به بازار عرضه می‌ شود.

علیرضا طهماسبی گفت: در هفته جاری با مشارکت یکی از  شرکت‌های معتبر بین‌‌‌‌‌‌المللی  نخستین خط تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور راه اندازی خواهد شد و با افتتاح این خط ، باید ظرف یک ماه گوشی تولید داخل به بازار عرضه ‌شود.

طهماسبی، افزود: تاکید وزارت صنایع تولید سی.کی. دی با مشارکت شرکت‌های معتبر بین‌المللی است و امیدواریم در دو شرکت تا 3 ماه آینده خط تولید گوشی موبایل راه‌اندازی شود. گرچه مذاکرات با شرکت‌هایی مانند نوکیا نیز در وزارت صنایع و معادن ادامه دارد. از سوی دیگر این شرکت‌ها شرایطی را برای ورود به بازار ایران می‌خواهند که ما نمی توانیم مطابق این درخواست‌ها عمل نماییم و تلاش می‌کنیم متناسب با استاندارد‌ها و امکاناتی که به شکل منطقی فراهم می شود برای تولید زمینه سازی کنیم.

قیمت نهایی تندر تا هفته آینده تعیین می‌شود

وزیر صنایع و معادن در زمینه زمان عرضه و قیمت نهایی مدل‌های فول«ال90» ، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی خودرو‌سازان زمان عرضه و قیمت این خودرو اجرایی خواهد شد.

مطابق قرارداد، قیمت مدل پایه ال90 همان 6 هزارو 750 یورو خواهد بود و برای تعیین قیمت مدل‌های دو لوکس و فول این خودرو نیز وزارت صنایع هفته آینده جلسه‌ای با خودرو‌سازان و سازمان گسترش برگزار و نسبت به تعیین قیمت این مدل از خودرو مذکور تصمیم‌گیری خواهد شد. گرچه اکنون نمی توانم قیمت این مدل‌ها را اعلام کنم اما این قیمت حتما قیمت غیر متعارفی نخواهد بود. 

طهماسبی گفت: بطور قطع قیمت سمند سورن تفاوت چندانی با دیگر محصولات گروه سمند نخواهد داشت. این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو حداقل قیمت سمند سورن را یک میلیون تومان بیشتر از قیمت سمند ال ایکس دانست.

حمایت از تولید خودرو ارزان قیمت

طهماسبی با اشاره به اقدامات خودرو‌سازان داخلی برای عرضه خودرو ارزان قیمت، افزود: کار خوبی در این زمینه در ایران خودرو صورت گرفته و مذاکراتی با شرکت‌های چینی برای عرضه خودرو چری در جریان است و وزارت صنایع نیز به منظور کمک به اقشار کم در‌آمد برای داشتن خودرو روز با استاندارد‌های مناسب و خودرو‌سازان برای پوشش بازار در این محدوده قیمتی، عرضه خودرو ارزان قیمت را دنبال می کنند اما باید تامل کرد تا کار به درستی اعلام شود.

کد خبر 15405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز