گروه اجتماعی: پیش بینی می‌شود سال آینده دولت 2300 میلیارد تومان از بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

داوود مددی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: با توجه به قانون بودجه سال آینده که از سوی دولت در اختیار مجلس شورای اسلامی‌قرار گرفته است به نظر می‌رسد سهم سازمان تامین اجتماعی در دریافت بدهی‌های دولت 2300 میلیارد تومان برای سال جاری باشد.

مددی با اشاره به اینکه دولت در سال آینده تصمیم دارد بیش از 6 هزار میلیارد تومان از بدهی‌اش را به سازمانهای مختلف بپردازد افزود: پیش بینی می‌شود سهم سازمان تامین بیش از 30 درصد از این مبلغ باشد که بالغ بر 2300 میلیارد تومان خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی میزان بدهی دولت به سازمان متبوعش را 6 هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرده و تاکید کرد‌‏: تا کنون فقط یک هزار و 7 میلیارد تومان از این بدهی‌ها وصول شده‌‏است.

مددی با اشاره به بودجه 7 هزارو 700 میلیارد تومانی این سازمان برای سال آینده گفت: میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی چندان چشمگیر نیست، حتی اگر دولت همه طلبش را به شکل نقدی به سازمان تامین اجتماعی بپردازد کمتر از بودجه‌ای است که این سازمان برای یک سال نیاز دارد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط کنونی چقدر احتمال می‌رود دولت در بازپرداخت بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی موفق شود افزود: با توجه به اینکه این مبلغ در بودجه سال86 گنجانده شده انتظار می‌رود دولت نسبت به پرداخت آن اقدام لازم را انجام دهد.

مددی در توضیح میزان سود معوقه این بدهی‌ها گفت: سود بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی همه ساله براساس سود مصوب اوراق مشارکت که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود محاسبه می‌شود.

بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بابت 3درصد حق بیمه کارگران و کارکنان کارگاه‌های دولتی و بخشی از آن نیز مربوط به قوانین مختلفی همچون نوسازی صنایع است.

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی چندی پیش درباره وصول بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفته بود که اصراری به اخذ مطالبات از دولت نداریم.

کد خبر 15360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز