دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: سرفصل‌های دروس معارف نیز مانند سایر دروس دانشگاهی نیازمند بازنگری است راکه دروس معارف نیازمند کارآمدسازی و عمق بخشی هستند.

کتاب



سعید قدیمی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب گفت: سیاست بازنگری در سرفصل های دروس دانشگاهی را طبق قانون برنامه پنجم توسعه دنبال می کنیم تا تمام سرفصل های دروس دانشگاهی به روز، غنی و کارآمد شود. در این راستا در سرفصل های دروس معارف نیز بازبینی صورت می گیرد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی درسی وزارت علوم افزود: وزارت علوم در زمینه بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاهی نقش سیاستگذار را بازی می کند لذا خود وزارت علوم مجری به روزرسانی و بازنگری سرفصل های دروس دانشگاهی نیست.

وی اضافه کرد: گروه معارف در زیر مجموعه شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی و دانشکده ها و دانشگاههای مربوط به معارف در زمینه بازنگری سرفصل های دروس معارف کار اجرایی را انجام می دهند.

قدیمی با بیان اینکه دروس معارف در دو حوزه اساسی نیازمند بازنگری هستند، گفت: یکی اینکه باید عمق مطالبی که به عنوان درس معارف ارائه می شود افزایش پیدا کند و این چند واحد درس معارف که به دانشجو ارائه می شود، کارآمد شود.

وی افزود: دروس معارف باید به صورت پوششی بر تمام دروس دانشگاهی قلمداد شود بنابراین باید ارتباطی که بین واحدهای معارف با دیگر واحدهای درسی برقرار می شود اینگونه باشد که دروس معارف و سایر دروس دانشگاهی متمم و مکمل یکدیگر باشند.

کد خبر 153582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز