جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تحلیلگر سیاسی روس گفت، کاملا واضح است که ناآرامی در خیابان‌های مسکو به تحریک آمریکا انجام شده است.

روسیه

به گزارش پرس تی وی و نقل از وییاچسلاو ماتوزوف، تحلیلگر سیاسی در مسکو می‌گوید که این ناآرامی‌ها از سوی آمریکا تامین مالی و حمایت می‌شود.

این تحلیلگر سیاسی همچنین بیان کرد که برخی آژانس‌های تبلیغاتی آمریکایی بزرگ مانند گروه اومنیکام تظاهرکنندگان در روسیه را از نظر مالی تامین و تحریک کرده‌اند.

ماتوزوف تاکید کرد که به آمریکا ارتباطی ندارد که در امور داخلی این کشور دخالت کند.

وی گفت که روس‌ها از جمله وی ممکن است که اعتراضاتی به دولت خود، رئیس جمهور یا مقامات روس، داشته باشند، اما این مساله داخلی ماست، به آمریکا ربطی ندارد که بخواهد بگوید ما چگونه باید رفتار کنیم.

این تحلیلگر سیاسی حضور آمریکا در سراسر جهان از جمله افغانستان، آسیای مرکزی و نزدیک، خاوردور، خاورمیانه و اروپا را محکوم کرد.

وی در ادامه گفت که اگرچه حضور جهانی امریکا واضح است، اما روسیه این توانایی را دارد که مقابل فشار، تلاش برای سلطه و دیکته از سوی آمریکا بایستد.

این اظهارات در پی سخنان روز پنجشنبه (۱۷ آذر) ولادیمیر پوتین بیان می‌شود که گفت هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به مخالفان روس سیگنال‌هایی مبنی بر آمدن به خیابان‌ها و به چالش کسیدن نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور فرستاده است.

این تحولات در پی آن روی می‌دهد که تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به نتایج آراء روز یکشنبه در روسیه برپا شد. طبق نتایج این انتخابات حزب پوتین تقریبا نیمی از آرا را به دست آورد. حدود ۱۰۰۰ تظاهر کننده روز پس از اعلام آراء در این کشور بازداشت شدند.

کلینتون این اتهام را مطرح می‌کند که در آراء پارلمانی روسیه تقلب و خواستار تحقیقات کامل در این زمینه شده است. روسیه نیز در واکنش به این اظهارات، آمریکا و متحدانش را به مداخله در امور داخلی مسکو متهم می‌کند.

کد خبر 153302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز