چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: پس از رفع مشکل توزیع تنتور اوپیوم (شربت تریاک) حالا در پروتکل درمانی آن نیز تغییراتی صورت گرفته تا معتادان بیشتری از این طریق تحت درمان قرار گیرند.

خشخاش

مدیرکل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلاتی که عدم‌استقبال معتادان از شربت تنتوراوپیوم (شربت تریاک) را سبب شده بود، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد که شرایط عرضه دارو و مصرف آن نسبتا مشکل است.

بر این اساس سعی شد با تجدید نظر در آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌ها شرایط استفاده از شربت تنتوراپیوم تسهیل شود تا مددجویان و بیماران بیشتری بتوانند از این دارو استفاده کنند.

وی گفت: براساس پروتکل قبلی شربت تنتور اپیوم، بیمار باید روزانه 2مرتبه برای دریافت دارو به مرکز درمانی مربوطه مراجعه می‌کرد که در بازنگری صورت گرفته، دوز دارو به این ترتیب تنظیم شد که بیمار دو سوم دوز روزانه دارو را در مرکز درمانی مربوطه دریافت کند.

همچنین بیمار یک سوم مابقی دوز روز را نیز دریافت کرده و در منزل مصرف می‌کند. تدبیری اندیشیده شد که برای روزهای تعطیل نیز نیازی به مراجعه بیمار به مرکز درمانی نباشد و دوز مصرفی دارو را در منزل دریافت کند.

ناصحی به ایسنا گفت: همچنین در پروتکل شربت تنتور اپیوم پیش‌بینی کردیم که هر چه دوز مصرفی بیمار به‌تدریج کاهش یابد، مراجعه بیمار به مرکز نیز کمتر باشد. دو روایت در مورد شربت تنتوراپیوم یا همان شربت تریاک وجود داشت یکی اینکه این شربت توزیع مناسبی نداشت و دیگر اینکه معتادان به‌دلیل پروتکل درمانی آن از شربت استقبال نمی‌کردند.

کد خبر 153198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز