گروه اقتصادی: فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات چند روز آینده باعث شد تا فعالان بازار سکه خرید و فروش خود را متوقف کنند و به انتظار هفته آینده بنشینند.

جدول

نبض قیمت‌ها در بازار سکه در هفته جاری پس از اقدام بانک مرکزی مبنی بر دستکاری قیمت سکه‌های بانکی متفاوت زد و برخلاف انتظار سیاستگذاران پولی قیمت انواع سکه در بازار کاهش مستمر را تجربه نکرد و حتی افزایش هم یافت.
پدیده دیگر اینکه با شکاف 90هزار تومانی سکه بانکی و بازار آزاد، بازار سکه دوباره متلاطم شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تاکید بر وجود اختلاف قیمت سکه در بانک و بازار اظهار کرد: بازار تا روز شنبه آینده تعطیل است و باید منتظر شویم تا بازار باز شود و داد و ستدها صورت گیرد. به گزارش ایسنا، محمد کشتی‌آرای در واکنش به اظهارنظر رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نقش واسطه‌ها باعث ایجاد حباب در قیمت سکه شده است، گفت: نمی‌دانم منظور بهمنی از واسطه‌ها چیست و یعنی چه اما وقتی سکه به اندازه کافی وارد بازار شود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

کشتی‌آرای در مورد فروش بسته‌های 100 تایی سکه در بانک کارگشایی اظهار کرد: کسانی که روز چهارشنبه سکه را به قیمت 613هزار تومان خریدند، سکه را وارد بازار نمی‌کنند؛ چراکه طلافروشان سکه را به زور می‌خرند؛ یک هفته بازار تعطیل است بنابراین کسانی که سکه را آخر هفته گذشته از بانک کارگشایی با چنین قیمتی خریدند، سکه را برای عرضه در بازار نخریده‌اند. جدول زیر، نوسان قیمت سکه در بازار آزاد و بانکی را به تصویر می‌کشد.

 

 

کد خبر 152921
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز